NAJBRŽA VERZIJA

VOZILI SMO: PEUGEOT 308 GTi Paklena jurilica za čisti užitak

Francuski obiteljski kompakt pretvoren je u stroj koji proždire pravce i obožava zavoje

Recept je tradicionalan, ali još uvijek savršeno dobro pali. Dovoljno je majstorima iz sportskog odjela Peugeota na par dana prepustiti klasičan obiteljski automobil i bez puno okolišanja i šminkanja on se pretvara u žestoku jurilicu. Prvi put su to učinili prije 30 godina i stvorili legendarni 205 GTi, a posljednji u nizu modela podvrgnut tretmanu je 308 koji je dobio istovjetnu oznaku.

Rezultat? Auto stvoren za uživanje, za čijim upravljačem nećete tražiti najkraći put do odredišta već rute s puno zavoja.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Pokreće ga isti motor kao i opaki coupe RCZ-R. Briljantni turbobenzinac 1.6 THP nudi 270 KS pri 6000 okretaja, a okretni moment od 330 Nm razvučen je u širokom luku između 1900 i 5000 okretaja. Kada tome dodamo masu od mršavih 1205 kg dolazimo do najboljeg omjera konja i kilograma u kategoriji (4,46 kg/KS).

U odnosu na 308 GT koji je poslužio kao osnova, podnica je 11 mm bliže asfaltu, a za isti iznos proširen je trag kotača. Sportski izgled dodatno je naglašen 19 colnim naplacima, te crvenim kočionim kliještima koje na prednjem kotaču disk (380 mm) grizu sa četiri klipa. Uz veće otvore na prednjem odbojniku, stražnji je oplemenjen s difuzorom i dvije ispušne cijevi. No, ako kojim slučajem ti diskretni signali nisu dovoljni, u ponudi je i crno-crvena karoserija koja jasno odaje karakter Peugeota 308 GTi.

Unutrašnjost je obogaćena školjkastim sjedalima presvučenim kožom i alkantarom te metalnim papučicama, a kompaktni upravljač logotipom GTi. No, ključni detalj je tipka u podnožju ručice mjenjača kojom se aktivira program Sport. Potreban je djelić sekunde da instrumenti umjesto bijelog, dobiju crveno osvjetljenje, upravljač postane krući, a motor uz oštriji zvuk spremnije reagira na svaki pomak papučice gasa. Da stvari postaju ozbiljnije otkriva i središnji zaslon na kojem se grafički prikazuje isporučena snaga, okretni moment i tlak u turbopunjaču, a izborniku nudi i prikaz bočnih i uzdužnih ubrzanja.

Peugeot 308 GTi u vožnji uvelike podsjeća na RCZ-R. Prednji dio je ukopan i teško je otkriti krajnje granice, a za munjevite izlaske iz zavoja zaslužan je samoblokirajući diferencijal. Izvrstan mjenjač jamči brze i precizne izmjene, a kočnice ne ostavljaju prostora za nedoumice.

Novi Peugeotov GTi nadmašuje očekivanja, a jedan od razloga je iznimno elastičan motor. Vrlo uvjerljiv na niskim okretajima, a iznad 4500 otkriva svoju čudovišnu stranu. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 6 sekundi, a najveća brzina ograničena je na 250 km/h.

U salone stiže tijekom veljače, a obzirom na cijenu od 264.990 kn budući vlasnici svaki od 270 konja platite će tek nešto manje od 1000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 07:39