KAO NA TRAČNICAMA

VOZILI SMO: OPEL CORSA OPC - sasvim ozbiljna jurilica

Benzinski 1.6 turbo motor sa 207 KS lovi stotku za 6,8 sekundi i ne staje do 230 km/h
 FOTO: Opel

Perjanica u ponudi Corse, najsnažnija verzija OPC, ponovno je u vrhunskoj formi. Nov vanjski izgled, dodatno nabrijan uobičajenim arsenalom atraktivnih sportskih detalja, navodi na pomisao da je to ljuta igračka za vozače kojima to neće biti prvi automobil u karijeri. Sportska obilježja krase i novu, za nijansu kvalitetnije napravljenu unutrašnjost, kojoj pečat daju Recarova školjkasta sjedala dostojna supersportskih dvosjeda. Ne izostaju ni aluminijske papučice, kao ni mali, a mesnati upravljač, koji već pri prvom dodiru odlično sjeda u ruke i najavljuje da će biti dobra veza vozača i zahuktalog automobila.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

I ispod kože OPC je temeljito poboljšan i to pod paskom Volkera Stryceka, sredinom osamdesetih alfe i omege DTM utrka, a danas prvog imena Opel Performance Centera. Baritonski prigušen, ne i prenapadni zvuk iz Remusova ispuha prvi je vjesnik paprenog karaktera 1,6-litrenog turbobenzinca nabrijanog na visokih 207 KS, kojemu moć daje i okretni moment od 245 Nm, u raskošnom rasponu od 1900 do 5800 okretaja. Štoviše, u overboostu bukne sve do 280 Nm, što je sve skupa dovoljno snažno da pri ubrzanju tijelo i naslon sjedala postanu jedno, bez obzira starta li se s mjesta (stotka se lovi za samo 6,8 sekundi) ili pri pretjecanju. Pritom nema sirovog čupanja upravljača iz ruku i nekontroliranog plesa prednjih kotača kao dosad...

Ovjes je temeljito presložen i ojačan, iznova podešen i testiran na Nürburgringu, premda je straga ostao polukrut. Mehanička blokada diferencijala odlučno pomaže u pronalasku prave putanje u zavoju, a u suradnji s tvrtkom Koni razvijena je i automatska regulacija tvrdoće amortizera u odnosu na podlogu te brzinu i putanju automobila (Frequency Selective Damping). Upravljač je također precizniji, mjenjač brži i kraćeg hoda, a veliki Brembo diskovi pri svakom novom ulasku u zavoj odgađaju trenutak kočenja. Konačni rezultat je sjajan!

Unatoč masi od 1290 kilograma, koja se ne osjeća toliko na upravljaču koliko na općem osjećaju stabilnosti i mirnoće, na zavojitim dionicama najbolje do izražaja dolazi sportski karakter, koji izvire iz svake pore Corse OPC. ESP radi u tri stupnja, a najvještijima i najhrabrijima je ostavljena mogućnost potpunog isključivanja. Na autocesti Corsa OPC jednako je opaka džepna raketa - uz najvišu brzinu od 230 km/h ni ne mora pomišljati na izlazak iz lijeve trake! Istovremeno, dovoljno je udobna i praktična za svakodnevicu, pa tko voli Opelov stil poimanja malog sportaša može već početi prikupljati potrebnih 183.900 kuna. Za usporedbu, Clio R.S. košta 191.400, Fiesta ST 182.900, Ibiza Cupra 163.340, Peugeot 208 GTI 161.710, a Polo GTI 142.440 kuna…





CORSA OPC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1598 ccm

Snaga 207 KS pri 5800/min

Moment 245 (280) Nm pri 1900-5800/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 402, x 173,5 x 147,8 cm

Osovinski razmak 251 cm

Prtljažnik 285 litara

Masa 1290 kg

Brzina 230 km/h

0-100 km/h 6,8 sekundi

Potrošnja 9,9/6,2/7,5 l/100 km

Ispuh C02 174 g/km

Cijena 183.900 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 17:21