Nakon Renaulta Clija i Peugeota 208 na europske ceste stiže i treći ovogodišnji novitet iz prve lige malih gradskih automobila. I to u velikom stilu: nova Opel Corsa, točnije njezina šesta generacija, početnu je točku za svoj put na međunarodna tržišta pronašla u Hrvatskoj, odnosno Splitu i Šibeniku, gdje smo je i mi imali prilike isprobati u društvu biranih novinara iz cijelog svijeta. I baš kao što nije prošla nezapaženo u Dalmaciji, vjerujemo da će mnoge poglede privlačiti gdje god se bude pojavljivala...
Jer, posebno u atraktivnim dvobojnim kombinacijama do izražaja dolaze njezine temeljito promijenjene proporcije: Corsa je građena na novoj CMP platformi te je s dužinom od 406 cm ostala vrlo blizu prethodnoj generaciji, ali su joj zato promijenjene neke druge mjere. Unatoč činjenici da je niža za 48 mm, mjesta za glavu ovdje nema manje, a vozačka pozicija je za 28 mm niža no ranije, što je pomak na bolje i u komfornom i u dinamičkom smislu.
Od ukupno tri motorizacije ponuđene novinarima, mi smo imali prilike isprobati najsnažniju benzinsku verziju sa 130 KS, uparenu s automatskim osamstupanjskim mjenjačem, ugodna zvuka i vrlo uvjerljivih performansi, posebno na otvorenim zavojitim cestama preko Boraje. Atraktivni GS Line paket, čiji su glavni znaci raspoznavanja izvana kromirani ispusi i posebni branici, k tome zas potpuni ugođaj donosi i program Sport, s izravnijim upravljačem i bržim odazivom na gas.
Osim ovog motora, pogonska ponuda Corse, barem kada govorimo o klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem (potpuno električna Corsa-e sa 136 KS stiže nešto kasnije, u ožujku sljedeće godine), sastoji se od 1,2-litrenih benzinaca sa 75 i 100 KS te 1,5-litrenog dizelskog motora sa 102 KS, i svi su oni štedljiviji nego dosad. U Opelu tvrde da se niska potrošnja odnosi na sve motore u ponudi te da se kombinirani prosjek općenito kreće između 4,0 i 6,2 litre prema WLTP ciklusu odnosno 3,2 i 4,7 prema NEDC1.
Za to, ali i dinamičke vozne osobine nove Corse zaslužna je i činjenica da je Corsa od prethodne lakša do 108 kg te sada bez vozača na vagi u startu broji 980 kg. Zahvaljujući pametnoj gradnji, dakako: sama karoserija lakša je oko 40 kg, trocilindarski motori za oko 15 kg u odnosu na četverocilindarske iz prethodne generacije, aluminijski poklopac motora 2,4 kg, sjedala 10... K tome, s koeficijentom Cd 0.29 Corsa je jedan od aerodinamički najučinkovitijih automobila u svojoj klasi.
Opel je, nadalje, kroz Corsu u B-segment “spustio” i neke od tehnologija i sustava pomoći koje smo dosad imali prilike sretati samo u kućnim modelima viših klasa, pa između ostaloga ovdje nalazimo adaptivna IntelliLux LED® matrix svjetla. Osam diodnih elemenata u njima kontrolirano je uz pomoć prednje kamere visoke rezolucije te se svjetlosni snop zahvaljujući tome neprestano automatski prilagođava stanju u prometu i okolici. Tu su, nadalje, i prepoznavanje znakova i automatski tempomat, asistent za mrtvi kut, razni sustavi za održavanje u prometnoj traci i pomoć pri parkiranju...
Što se infotainmenta tiče, vozač i putnici u Corsi na raspolaganju sada imaju nove Multimedia Navi module s dodirnim zaslonima od 5, 7 ili 10 inča, opcijski Opel Connect i navigaciju s real-time prometnim informacijama i cijenama goriva, kao i izravnu vezu sa servisnim centrom te poziv u nuždi u slučaju potrebe. Prtljažnik je, recimo na koncu i to, i uz povećanje prostora u putničkoj kabini također narastao u odnosu na prethodnika te sada u osnovnom obujmu broji 24 litre više, ili ukupno 309.
Sve u svemu, nova je Corsa prepuna aduta potrebnih za borbu u ovom uvijek zahtjeevnom tržišnom segmentu. Prodaja na hrvatskom tržištu, inače, već je službeno započela, a osnovni model s klimom i općenito prilično poštenim popisom opreme, starta na 97.400 kuna. Na cijenu električnog modela morat ćemo još malo pričekati...
Ukratko
Kokpit je moderan, atraktivno oblikovan i dopadljiv, s trokrakim volanom koji sjajno leži u rukama, digitalnim instrumentima i dodirnim zaslonom. Dojam je kao u klasi iznad
Iako je Corsa niža za 48 mm, mjesta za glavu ovdje ima više jer je vozačka pozicija za 28 mm niža, što je pomak na bolje i u komfornom i u dinamičkom smislu
Pogonska ponuda Corse sastoji se od 1,2-litrenih benzinaca sa 75, 100 i 130 KS te 1,5-litrenog dizelskog motora sa 102 KS, a na proljeće stiže i Corsa-e sa 136 KS
Najsnažnija benzinska verzija sa 130 KS koju smo vozili bila je uparena s automatskim osamstupanjskim mjenjačem čija je ručica posuđena s partnerskih polica grupacije PSA Peugeot Citroen
Corsa donosi i neke od tehnologija i sustava pomoći iz viših klasa, poput fantastičnih adaptivnih IntelliLux diodnih matrix svjetala
Atraktivni GS Line paket za glavne vanjske znake raspoznavanja ima kromirane završetke ispuha i posebne branike, a za potpuni ugođaj donosi i Sport mod vožnje
Zahvaljujući raznim elementima pametne gradnje nova je Corsa u odnosu na prethodnicu uspjela smršati i do 108 kg pa osnovni model na vagi sada broji tek 980 kg
Dopadljiva stražnjica Corse krije prtljažnik koji je narastao u odnosu na prethodnika te sada u osnovni broji 24 litre više, ili ukupno 309
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....