Sedam godina strahovito je dugo vrijeme u svijetu automobila, pogotovo električnih, gdje tehnologija strahovito napreduje iz dana u dan. Čitava vječnost. Svjesni su toga i u Renaultu, pa su u borbu s novom Opel e-Corsom i Peugeotom e-208 poslali drugu generaciju svog četiri metra dugog peterosjeda s električnim pogonom Zoe.
Na prvi ga je pogled, međutim, teško razlikovati od originala iz 2012. Par novih linija, dijamantna maska u donjem dijelu prednjeg odbojnika, diodna prednja svjetla i drukčiji izgled stražnjih svjetala... I to je to. Izgleda gotovo isto, samo nijansu otmjenije. Štošta se, srećom, promijenilo u unutrašnjosti.
Zoe je sada teško razlikovati od novog Clija. Isti središnji zaslon s novim operativnim sustavom, ista digitalna instrumentna ploča, isti upravljač s prekidačima tempomata, ista tri okrugla prekidača ventilacije...
I, što je još važnije, gdje je do jučer stajala jeftina, tvrda plastika, danas čekaju mekana gumirana plastika i na dodir ugodna tkanina od recikliranih plastičnih boca i sigurnosnih pojaseva. Sve u svemu, manje Kangoo, više novi Clio.
Foto: Renault
Još su važnije promjene ispod poklopca motora. Zoe je, naime, dobio baterije većeg kapaciteta i snažniji motor. Uz dosadašnjih 41 kWh, naime, sad postoji i izdanje litij-ionskih baterija od 52 kWh, s kojim doseg raste na lijepih 395 kilometara po novom testnom ciklusu WLTP, sasvim blizu broj većem Nissan Leafu, a uvjerljivo više od cijenom usporedivih električnih izdanja gradskih automobila, poput nove Opel e-Corse i Peugeota e-208, pa čak i Volkswagena I.D. 3.
Prijašnja verzija R110 sa 108 KS i dalje će ostati u ponudi, a pridružit će joj se snažnije izdanje R135 sa 135 KS. S dodatnih 25 KS francuski električni supermini do stotke stiže gotovo pune dvije sekunde ranije (9,5 prema 11,4 sekunde) i na autocesti postiže 5 km/h više (140 umjesto 135 km/h). Ne zvuči puno, ali dodatni konji lijepo se osjećaju za upravljačem, pogotovo na otvorenoj cesti prepunoj zavoja i s ručicom mjenjača u položaju B, kad papučica gasa aktivira snažnije regenerativno kočenje, kao i na novom Nissan Leafu.
Traži malo privikavanja, ali zabavno je voziti automobil samo papučicom gasa. Zoe će se, međutim, i dalje naugodnije osjećati u gradu, gdje do izražaja dolazi okretni moment od 245 Nm pri 1500 okretaja i gdje doseg nije presudan, premda smo na međunarodnoj prezentaciji za upravljačem Zoe R135 otvorenom cestom odvezli punih 235 kilometara, uz preostalih 24 posto baterije.
I šećer za kraj. Osnovni Zoe R110 s baterijom od 41 kWh bit će lijepih 30.000 kuna jeftiniji nego dosad i stajat će 227.900 kuna, što bi uz 80.000 kuna državnih poticaja iznosilo podnošljivih 147.900 kuna (20.000 eura), dok će za snažnije i bogatije opremljeno izdanje R135 valjati izdvojiti 244.000 kuna (s poticajima 164.000 kuna ili 22.000 eura).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....