U prodajne salone stigla je druga generacija Hyundaija i20, što je bio dobar povod da isprobamo jedan od prvih primjeraka u Hrvatskoj. Došao je u nezgodno vrijeme, istovremeno s novom Škodom Fabijom i Opel Corsom, ali već u trenutku kad smo ga ugledali spremnog za vožnju preplavilo nas je uvjerenje da Hyundaijev novitet ima puno potencijala za utakmicu s europskim suparnicima. Izgleda moderno, skladno i privlačno, što nije slučajno, jer je kreiran u Hyundaijevom razvojnom i dizajnerskom centru u Njemačkoj.
I proizvodnja je preseljena iz Indije u Tursku, no prvi dojam je kao da je stigao izravno iz Koreje. Odmah je vidljivo da kompromisi po pitanju kvalitete materijala i završne obrade nisu dopušteni i u tom smislu je novi i20 za dva koplja bolji od starog. Čak ni površine od tvrde plastike ne ostavljaju jeftin dojam, a one glavne poput gornjeg i središnjeg dijela armature obložene su ugodnim, mekanijim materijalima. Odmah upada u oči i iznimna prostranost, možda čak i najbolja u nižoj klasi. Temelj ugodnog osjećaja je veća i preglednija karoserija, razvučena na dužinu od 4,04 metra (+4 cm) i širinu 1,73 metra (+2,5 cm).
Hyundai je tako postao jedan od najvećih u svojoj klasi, što vrijedi i za novu platformu osovinskog razmaka 2,57 metra (+4 cm), kakvu već koristi srodni Kia Rio. I prtljažnik mjeri lijepih 326 litara, samo četiri manje od rekorda koji drži nova Fabia. Velik odmak u odnosu na prethodnika pružen je i količinom opreme. Nudi se čak šest paketa, a već osnovni iStart za 79.990 kuna (raspoloživ samo s osnovnim benzincem od 75 KS) nudi sve ključno, osim klime i šminke. Klima i detalji poput podesivog upravljača i USB priključka dolaze u drugoj i potencijalno najtraženijoj opremi iLike za 87.990 kuna, dok su sve ostale razine opremanja zapravo manje-više pitanje šminke (panoramski krov, aluminijski naplaci…).
Značajan korak dalje napravljen je po pitanju sigurnosti pa već osnovna oprema nudi pomoć pri kretanju na uzbrdici, a više razine imaju upozorenje izlaska iz trake. Primijetili smo i dobru zvučnu izolaciju, pa na višim okretajima nema više tako iritantne buke. Novi i20 se zasad nudi s tri atmosferska benzinska motora (1.2 sa 75 i 85 KS te 1.4 sa 100 KS) i dva turbodizelaša (trocilindarski 1.1 sa 75 te 1.4 sa 100 KS), dok tijekom godine stiže i 1,0-litreni turbobenzinac sa 120 KS. Isprobali smo 1,2-litreni benzinac od 85 KS, za koji se očekuje da će imati najviše poklonika. solidno vuče, nije bučan ni prelijen pri izlasku iz niskih okretaja pa se čini dobrim rješenjem za gradsku svakodnevicu. Rad solidnog upravljača, dobro uštimanog, mada ponekad krutog ovjesa i laganog, a preciznog mjenjača podsjetili su nas na veći i30, što je dovoljno upozorenje konkurenciji da je novi i20 postao neočekivano jak igrač u nižoj klasi.
CIJENE
Osnovni benzinac 1.2 (75 KS) stoji 79.990 kuna, ali taj nema klimu. Ona dolazi s motorom od 85 KS što diže cijenu na 87.990 kuna. Dizelaši svi imaju klimu, a za osnovni trocilindarski 1.1 CRDi (75 KS) treba dati 101.990 kuna. Na fotografiji je najprivlačnija verzija s najskupljom opremom Comfort Panorama, koja uključuje stakleni krov, aluminijske 16-colne naplatke, zacrnjena stakla, diodna svjetla… S benzincem 1.2 (85 KS) takva stoji 114.990 kuna
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, atmosferski, 4 cil.
Obujam: 1248 ccm
Snaga: 85 KS pri 6000/min
Moment: 122 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 404x173x147 cm
Osovinski razmak: 257 cm
Prtljažnik: 326 litara
Brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 13,1 sekundi
Potrošnja: 4,8 l/100 km
C02 ispuh: 119 g/km
Cijena: 91.990 kn
OSTALI MOTORI
Benzinski: 1.2 (75 KS), 1.4 (100 KS)
Dizelski CRDi: 1.1 (75 KS), 1.4 (100 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....