Premda je u aktualnoj, drugoj generaciji predstavljen još prije pet godina, Qashqai stalno donosi nove odgovore na sve brojniju i mlađu konkurenciju. Nakon što je lani temeljito osvježen i tehnički dotjeran koliko je to bilo potrebno, Nissan je svoj popularni SUV nedavno počastio izuzetno važnim potezom, uvođenjem novog 1,3-litrenog benzinskog motora koji je stvoren da bi u ponudi zamijenio dosadašnje 1,2 i 1,6-litrene motore. I s njim je, možemo odmah rezimirati nakon što smo ga isprobali na cestama u okolici Barcelone, apsolutno pogodio “u sridu”...
Ipak, krenimo redom: novi 1,3-litreni motor razvijen je u suradnji alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi i Daimlera te je u Qashqaiju (s filtrom krutih čestica, integriranom ispušnom granom, “delta” glavom cilindra, mlaznicama sa šest ulaza i pritiskom od 250 bara, e-wastegate turbopunjačem, kompresijom do 10,5:1...) dostupan u dvije razine snage, sa 140 i 160 KS. Isprobali smo ih obje, i to u raznim kombinacijama, počevši od slabije u sprezi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, do snažnije u manualnoj, ali i - po prvi puta u Qashqaiju, ali i (izuzmemo li GT-R) bilo kojem drugom Nissanu - DCT automatskoj kombinaciji.
Sve tri u praksi su se pokazale vrlo dobrima, svaka na svoj način, no dakako, malu prednost po pitanju performansi, ali i samog osjećaja u vožnji pritom dajemo snažnijoj izvedbi, koja u kombinaciji s automatikom raspolaže s 270, a s ručnim mjenjačem sa 260 Nm. Mjenjač s dvije spojke i na jedina dosadašnja CVT automatska opcija doslovno su “nebo i zemlja”, pri čemu DCT jednako uvjerljivo posao obavlja kada ga se ostavi u sasvim automatiziranom modu ili kad vozač sam mijenja stupnjeve prijenosa. Čak i kad to radi putem klasične ručice mjenjača, budući da opcijom “šaltanja” na upravljaču nije opremljen...
No možda i impresivnija, ovako iz prve ruke, sada su međuubrzanja i općenito razvoj momenta kod ručnog mjenjača: na zavojitim otvorenim cestama uzbrdo i nizbrdo vozač si može dozvoliti čak i da “zaspe” u 4. ili čak 5. stupnju prijenosa sve do sasvim niskih brzina, a Qashqai će se bez puno muke izvući iz niskih okretaja i nastaviti dalje kao da se ništa nije dogodilo. I da, novi motor u obje izvedbe ima bolje performanse i troši manje od prethodnika (od 5,3 do 5,8 l/100 km po NEDC-BT), a servisni interval produžen je sa 20.000 na 30.000 kilometara...
Osim motora, Qashqai je dobio i novi unaprijeđeni NissanConnect koji donosi niz poboljšanja, od jednostavnijeg pretraživanja navigacije (TomTom) u samo jednoj liniji unosa, prepoznavanja glasa, personalizacije, Apple CarPlaya i Android Auta koji su standardno dostupni u većini paketa, Door to Door navigacije koja se može poslati sa računala ili telefona u vozilo. Više detalja o specifikacijama na našem tržištu bit će poznato uskoro, a cijene bi trebale biti vrlo dosadašnjima. Ulazni 1.3 DiG 140 Visia starta na 159.990 kuna (1.2 je bio 152.034 kn), a 1.3 DiG 160 Visia na 168.390 kuna (1.6 je stajao 169.074).
Ukratko
Osim ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa Qashqai se sada nudi i sa DCT automatikom (umjesto CVT-a), što je prvi put (osim GT-R-a) da velikoserijski Nissan uvodi mjenjač s dvostrukom spojkom
Novi 1,3-litreni DiG dolazi s filtrom krutih čestica, integriranom ispušnom granom, mlaznicama sa šest ulaza i pritiskom od 250 bara, e-wastegate turbopunjačem... NissanConnect je također novi, s jednostavnijim pretraživanjem, personalizacijom, Door to Door navigacije koja se može poslati s računala ili telefona...
Osim što novi motor ima bolje performanse i troši manje od prethodnika, servisni interval produžen je sa 20.000 na 30.000 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....