Mercedes ML je dobio novo ime i sad se zove GLE, čime je Mercedes napokon uskladio nazivanje svojih modela . Sve tu i dalje počinje s kultnim, beskompromisnim terencem G, no sad svi ostali tvrtkini terenci nose troslovnu oznaku koja počinje sa GL. Posljednje, treće slovo u oznaci jasno označava veličinu, odnosno segment kojem model pripada. U našem se slučaju, dakle, radi se o E-klasi, a uz već postojeći GLA, tu će se krajem godine još naći i GLC i GLS.
GLE je, dakle, dorađeni ML-a s novim imenom, ali jednakom udobnošću i luksuzom te hvaljenim offroad sposobnostima. U potonje smo se i osobno uvjerili na specijalnom poligonu u Saalfeldenu spuštajući se, primjerice, niz padinu pod čak 35 stupnjeva na limitatoru, a da pritom nismo ni dodirnuli papučicu kočnice. Unutrašnjost je s redizajnom promijenjena više nego vanjština, ponajprije zbog moderniziranog središnjeg upravljačkog sustava Command s kontrolnim kotačićem koji služi kao TouchPad te širokim zaslonom na vrhu konzole. Još značajnija su novost u prosjeku 17 posto štedljiviji motori.
Tako najrazumniji izbor, 3,0-litreni turbodizelaš 350d sa 258 KS sad troši prosječno 6,5 litara, a u vožnji je vrlo uglađen i tih. Ništa snažnije u Mercedesu GLE vam zapravo neće ni trebati, s obzirom da mu do stotke treba samo 7,1 sekunda, a uz novi automatski mjenjač s čak 9 brzina, koji je u GLE prvi put spojen sa stalnim pogonom na sva četiri kotača, ne nedostaje mu ni živahnosti.
Za vozače željne štednje u ponudi su 2,1-litreni četverocilindraš sa 204 KS i samo stražnjim pogonom (troši 5,5 litara) te prvi Mercedesov plug-in hibridni SUV - GLE 500e 4Matic, koji 3,0-litreni V6 sa 333 KS kombinira s elektromotorom od 116 KS, ugrađenim u automatski mjenjač 7G-Tronic Plus. Sustav sveukupne izlazne snage 442 KS radi besprijekorno - nježno, uglađeno, gotovo neprimjetno, pa je hibridni GLE ugodniji u vožnji od hibridnog Porsche Cayennea. Hibridni GLE nudi i mogućnost vožnje samo na struju, do 30 kilometara i brzine od 130 km/h.
I zaista, 8,7-kilovatnu bateriju u okolici skijališta Kitzbühel potrošili smo nakon točno 30 kilometara testne vožnje, uz prosječnu potrošnju od 1,1 litru zbog par paljenja motora prilikom pretjecanja, pa se taj pogonski sklop nameće kao idealan izbor za GLE. U Hrvatsku GLE dolazi ujesen, s početnom cijenom od 69.400 eura (za GLE 250d), a u isto vrijeme stiže i još jedna velika novost - po uzoru na BMW X6 napravljena izvedba GLE Coupé.
350D 4MATIC
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 2987 ccm
Snaga 190 kW/258 KS pri 3600/min
Moment 620 Nm pri 1600/min
Mjenjač automatski, 9 stupnjeva
Dimenzije 481,9 x 193,5 x 179,6 cm
Osovinski razmak 291,5 cm
Prtljažnik 690/2010 litara
Brzina 225 km/h
0-100 km/h 7,1 sekunda
Potrošnja 6,5 l/100 km
Ispuh CO2 175 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 400 (333 KS), 500 (435 KS), 500 e (442 KS)
Dizelski 250d (204 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....