Nasljednik Mercedesa GLK, osim novog imena i dopadljivijih vanjskih i unutarnjih linija, donosi više noviteta nego što bi se to moglo pomisliti na prvi pogled. Za početak, veći od prethodnika u praktički svim dimenzijama, što je primjetno već pri ulasku.
Međuosovinski razmak veći je za punih 11,8 cm (i za 3,3 cm od onoga u C-klasi, na čijoj se platformi kotrlja), mjesta u laktovima sprijeda ima više za 5,7, a straga za 3,4 cm, dok u ramenima te brojke iznose 5,4 i 2,8 cm. Ovako se to možda i ne čini mnogo, no u kombinaciji s još 5,7 cm za noge straga te gotovo centimetar više za glavu, jasno je da se u GLC sjedi znatno udobnije nego u GLK. Prtljažnik je također veći, za punih 80 litara u osnovnoj, odnosno 50 u maksimalnoj konfiguraciji.. . No sve je to zapravo manje važno, jer ono čime GLC osvaja svakako je osjećaj u vožnji, a aduti su svakako uvjerljiv pogon 4Matic (s omjerom 45:55), ali i masa manja za priličnih 80 kg u odnosu na prethodnika, dobivena pametnom upotrebom aluminija i čelika visoke čvrstoće
Ponuda motora temelji se na dvije verzije poznatog Mercedesovog 2,1-litrenog turbodizelaša, sa 170 i 204 KS, od kojih smo potonji imali prilike isprobati i mi, i to u različitim uvjetima vožnje na potezu od Basela do Strasbourga. Uz 500 Nm bespogovorno šusne u leđa na svaki odlučniji pritisak na papučicu gasa, a istovremeno je i vrlo tih. Nama je u testnim uvjetima trošio malo više od 6 litara, no imamo razloga vjerovati da se uz malo truda to da poprilično spustiti.
Tim više što u Mercedesu tvrde da se u prosjeku može zadovoljiti već i sa 4,2 litre... Benzinac je zasad tek jedan, sa 211 KS, i također je vrlo uglađen i uvjerljiv, no nama je za kratku vožnju bio još zanimljiviji plug in-hibrid s kombiniranih 320 KS, koji bez problema prevaljuje i 60 kilometara samo na struju...
Ručnih mjenjača zasad nema u ponudi, pa standard predstavlja 9-stupanjski automatik, uključujući stop-start uređaj te sustav rekuperacije kočione energije. Nudi se i Dynamic Select, koji omogućava izbor između pet načina vožnje (Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual), a uz doplatu i zračni ovjes Air Body Control. On se, pak, može kombinirati s posebnim paketom Off-Road Engineering, koji na izbor nudi pet različitih terenskih programa, ali i veću udaljenost od tla te ozbiljnije napadne kuteve. Na poligonu u vinogradima Alsacea iz prve ruke ostavlja dojam rasnog terenca... Uglavnom, čini se da je Mercedes pronašao recept za SUV ove veličine. Kod nas ga očekujemo u rujnu, a cijena bi trebala biti 10 posto veća nego kod karavanske C-klase...
GLC 250 D
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2143 ccm
Snaga 204 KS pri 3800/min
Moment 500 Nm pri 1600-1800/min
Mjenjač automatski, 9 stupnjeva
Pogon 4Matic
Dimenzije 465,6 x 189 x 163,9* cm
Osovinski razmak 287,3 cm
Prtljažnik 550/1600 litara
Masa 1845 kg
Brzina 220 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Ispuh CO2 129-143 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 250 (211 KS)
Dizelski 220d (170 KS)
Hibrid 350e (320 KS)
*168,5 s paketom Off-Road Engineering
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....