ZA CESTU I PISTU

VOZILI SMO: MERCEDES-AMG C63 S Coupé Najsnažnija C-klasa

Nova izvedba s pečatom AMG-a i 510 KS iznenadila nas je udobnošću, ali i žestinom na pisti Ascari

Sad će te imati priliku voziti najsnažniju C-klasu svih vremena, što nije igra, pa me pozorno slušajte, odmah je novinarima okupljenim na pisti Ascari u Španjolskoj rekao proslavljeni automobilistički as Berndt Schneider. Prvo usmeno, a potom i na stazi prezentirao nam je sve mogućnosti nove C-klase iz AMG-ove kuhinje, kako bi nas što bolje pripremio da i sami zajašimo 510 konja nove AMG akvizicije.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Kaciga je već na glavi, biramo metalik plavi primjerak, na vrućem asfaltu piste živa pokazuje točno 30 stupnjeva, pa se znoje i glava ispod kacige i dlanovi na minijaturnom upravljaču presvučenim alkantarom, dok sjedimo gotovo na podu, u školjkastim trkaćim sjedalima. Pritiskom na tipku Start javlja se i grleni V8 s karakterističnim grgljanjem iz auspuha, što djeluje kao trenutna doza adrenalina zapiknuta direktno u srce vozača.

Da, već je i prvi dojam taj kako je AMG C63 S Coupé nešto sasvim drugačije od standardne C-klase Coupé. Tvrde to i inženjeri iz Affalterbacha, koji su nam se pohvalili da je i ovaj AMG u potpunosti djelo njihovog razvojnog odjela, i to od poda do krova, a ne tek nadograđeni standardni model.

Ispod haube krije 4,0-litreni biturbo V8 benzinac sa 510 KS, koji je zamijenio u prethodnika instalirani 6,3-litreni atmosferski V8 motor stare škole. I to više nego uspješno! Berndt provjerava je li nam uključena radio veza u autima, pita još jedan put jesmo li spremni, pa za njim vozimo nekoliko krugova za zagrijavanja kako bi temperatura moćnog stroja dosegla željenu brojku.

I tad započinje lov na zavoje, a koliko žestine pritom nudi grgutava zvijer sa dva turbopunjača, spremna isporučiti maksimalnih 700 Nm na stražnju osovinu već malo iznad 1000 okretaja svjedoči suhi podatak o ubrzanju od nule do stotke - 3,8 sekundi! Tako dok se još niste ni oporavili od snažnog potiska u leđa već vozite stotku, a prva je šikana već ispred vas... Zato svatko tko se zapita je li ovaj turbo pogonjeni V8 adekvatna zamjena za veličanstvenog atmosferskog prethodnika ne mora imati nikakvih bojazni.

Kasnije smo C63 S isprobali i na lokalnim cestama gdje se sportski ovjes pokazao čak i prilično udobnim. U vožnji se snaga isporučuje uvijek ujednačeno, a kako okretaji rastu sve je žešća i to kroz svih sedam stupnjeva unaprijeđenog Speedshift MCT automatika s još bržim izmjenama stupnjeva nego kod prethodnog modela. C-klasa AMG S63 S nudi snagu, performanse i zvuk (koji nije artificijelan) istinskih superautomobila, ubrzava tako da ostanete šokirani, a kad pomislite da je igra već gotova, motor još više počne pokazivati mišiće. Pri tom su upravljanje, ležanje i kočenje dovedeni do savršenstva i to na onaj način u kojem vozač i stroj postaju jedno.

U svemu tome dobro potkoženi domaći kupci mogu mogu uživati ako izbroje 832.600 kuna, od koliko starta AMG C63 S ili 770.000 kuna za osnovnu, 34 KS slabiju izvedbu bez oznake S.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 12:01