Ma koliko se to iz naše perspektive moglo činiti začuđujućim, više od polovice automobila u D segmentu u Europi danas se prodaje u karavanskoj karoserijskoj izvedbi. Na nekim ozbiljnijim tržištima, poput talijanskog i njemačkog, ta brojka doseže 90 posto, a u ekstremnim slučajevima, poput Švedske, čak i 95. U Kiji su stoga ispravno zaključili da je vrag sad stvarno odnio šalu te su najnoviju Optimu razvijali i u karavanskoj izvedenici. Vjerovali ili ne, prvoj u svojoj ponudi u ovoj klasi...
Foto: Kia
Usporedimo li ga s limuzinom (koju smo detaljno secirali u prošlom broju Auto kluba), karavan je na dlaku jednako dug i širok (1860 i 4855 milimetara), dok se u visinu, zajedno s novim krovnim nosačima, protegao 5 milimetara (na 1470). Vizualno se, doduše, straga doima nešto masivnijim, no da to zapravo nema nikakve veze sa stvarnim stanjem potvrđuju i spomenute brojke i osjećaj za njegovim volanom. Vozi se vrlo slično kao i limuzina, što je u svakom slučaju plus. Pritom do izražaja dolazi nova arhitektura ovjesa sa dvostrukim poprečnim ramenima straga, kao i precizan upravljač, koji dobar dio povoljnih dojmova koje ostavlja u vožnji treba zahvaliti smještaju serva na letvu umjesto na stup upravljača. To, doduše, vrijedi samo za dizelski 1.7 CRDi (sa 141 KS i 340 Nm) te snažniji, 2.0 T-GDi, ali ne i za osnovni benzinski motor 2.0 CVVL, koji se inače ugrađuju u Optimu, no našim će kupcima to ionako malo značiti, jer je njima ionako namijenjen samo onaj prvi. Većinu zainteresiranih ionako će više zanimati da se iza raskošno prostrane stražnje klupe (40:20:40) nalazi upečatljiv prtljažni prostor. S osnovne 552 litre nije rekorder u klasi, ali u odnosu na sedanovih 510, pomak je tu i više no primjetan. Tim više što u karavanu, za razliku od sedana, vozač ne mora brinuti o relativno uskom i nepravilnom otvoru.
Jedini motor u domaćoj ponudi solidno odrađuje posao i u karavanskoj Optimi, no obaranje rekorda s njim ne treba očekivati. Dojam podiže iznenađujuće brz i efikasan 7-stupanjski automatski mjenjač DCT, pa cijeli paket može biti prilično štedljiv. Primjerice - naših manje od 8 litara ostvarenih nakon dobra tri sata gotovo konstantno punog gasa na njemačkoj autocesti, jako je dobar rezultat...
Kabina se odlikuje prostranošću sa solidnim i tek mjestimice neuglednim materijalima, ali i dojmom vrlo kvalitetne izrade. Popisu raspoloživih sigurnosnih asistencija i dodataka gotovo da nema kraja, pa Optimu i kao karavan treba razmotriti svaki potencijalni kupac u ovom segmentu, bez obzira radilo se o privatnom ili poslovnom izboru. U Hrvatsku stiže sredinom studenoga, sa startnom cijenom od 229.990 kuna, dakle točno 20.000 višom od one koju nosi usporediva sedan izvedba (1.7 CRDi LX Comfort sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem).
Ukratko Premda isprva može djelovati masivnije od limuzine, karavanska izvedenica Optime od nje je više tek 5 milimetara, dok su im i dužina i širina posve identične Kia u Sportswagon inače ugrađuje i benzinske motore (sa 163 i 245 KS), no na naše su tržište odlučili slati samo jedini dizelski, sa 145 KS Stražnja klupa oduševljava prostranošću, pa mjesta ovdje za većinu ne bi trebalo nedostajati ni u verzijama s panoramskim krovom.Kokpit je isti kao u limuzini, što znači da je pregledan i vrlo kvalitetno izrađen, a zamjeriti mu se može nedostatak nekih maštovitijih rješenja i mjestimice lošije materijale Dvostruko dno i električno otvaranje tek su neki od dostupnih praktičnih detalja u prtljažniku. Karavanska Optima nudi prtljažnik osnovnog obujma 552 litre (42 više no u standardnoj limuzinskoj verziji), a spuštanjem sjedala moguće ga je proširiti i do čak 1686 litara |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....