JAPANSKI UDAR

Vozili smo Hondu Civic: Vrlo štedljivi hibrid gdje benzinski 2.0 motor radi kao generator

Novi Civic u Europu dolazi samo u impresivnoj hibridnoj izvedbi koja pruža vrhunski komfor i dobar ugođaj u vožnji

2022 Honda Civic e:HEV

 Honda

Na top ljestvici najprodavanijih automobila svih vremena Honda Civic trenutno je na 5. mjestu s 24 milijuna prodanih primjeraka. No, ni nakon pola stoljeća najdugovječniji model japanskog proizvođača nije rekao posljednju. Na jesen u prodaju stiže od vrha do dna obnovljena 11. generacija spremna za nove uspjehu i na europskom tržištu.

Čiste i uglađene linije, te puno moderniji i tehnološki dotjeran kokpit aduti su kojima želi privući vozače Starog kontinenta, a isto vrijedi i za motor ispod prednjeg poklopca.

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Tradicionalni dizelski i benzinski motori su prošlost (ima ih u ponudi u drugim dijelovima svijeta), ustupili su mjesto jedinstvenom potpuno hibridnom sustavu e:HEV.

U pitanju je ista tehnologija koju smo upoznali na posljednjim izdanjima Jazza i HR-V-a, s termičkim motorom koji u većini situacija tijekom vožnji djeluje kao generator struje za električni motor (uparen s baterijom od 1,05 kWh), dok u posebnim prilikama, tamo gdje je najučinkovitiji (ustaljena vožnja na autocesti), izravno je povezan s kotačima preko prijenosa s fiksnim omjerom koji odgovara primjerice petom stupnju prijenosa.

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Sustav koji se pokazao vrlo učinkovitim u pogledu potrošnje, u slučaju Civica doživio je evoluciju i značajno osnažen kako bi pružio bolje performanse. Umjesto četverocilindričnog 1.5 benzinskog motora, ugrađen je 2.0 sa 143 KS i 186 Nm okretnog momenta, te snažniji električni agregat (184 KS i 315 Nm).

Maksimalna snaga sustava jednaka je onoj elektromotora s kojim Civicu do 100 km/h stiže za 7,8 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h. dodatna konjica odmah se osjeća za upravljačem.

Električni motor koji obavlja najveći dio posla, reagira živahno čim se pritisne papučica gasa i Civic djeluje poput električnog automobila. Posebna pažnja posvećena je zvučnoj strani. Prema toplinski motor često nije izravno povezan s kotačima, promjene stupnjeva prijenosa tradicionalnog mjenjača simuliraju se tijekom ubrzavanja.

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Prve pozitivne dojmove upotpunjuju ovjes i upravljanje. Premda upravljač ne prenosi puno informacija, Civic djeluje poslušno, a balans između okretnosti i upijanja neravnina, na zavidnoj je razini. Kočenje je snažno, iako odziv na papučicu nije baš linearan, kao i na mnogim drugim hibridima koji nastoje što bolje iskoristiti povrat energije.

Regenerativno kočenje podesivo je na četiri razine pomoću poluga iza upravljača, ali nikad nije preagresivno i lagano usporava automobil.

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Da je novi Civic zamišljen imajući u vidu i europske ukuse, otkriva dizajna eksterijera. Forme karoserije manje "razbijene", djeluju elegantnije s niskim prednjim dijelom i spuštenom krovnom linijom. Prednja svjetla su LED i iako se na prvi pogled novi Civic može činiti kao tradicionalna limuzina, vidljiv je prstohvat sportskog duha. Prtljažniku se pristup kroz velika peta vrata, a kapacitet je ostao onaj iz prethodne serije (410 l).

U usporedbi s prethodnom generacijom, duljina je povećana i sada iznosi 455 cm, odnosno 3 više nego prije, a međuosovinski razmak povećan je za 3,5 cm (ukupno 273).

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Dodatni centimetara posebno se primjećuje straga. Prostora za noge ima na pretek, ali za glavu nešto manje. Zapravo, putnici iznad metar osamdeset glavom dodiruju strop. Vozačevo sjedalo je udobno s puno mogućnosti podešavanja (ovisno o opremi električno ili ručno).

Unutrašnjost je obilježena novim dizajnom s vodoravno razvijenom prednjom armaturom koja uključuje profinjene detalje poput velikih ventilacijski otvora klima uređaja. U središtu je zaslon multimedijskog sustava (9 inča) koji je ne blista po definiciji. Instrument ploča, također digitalna, ima jasnu grafiku i nudi mogućnosti prilagodbe zaslona, a završna obrada i preciznost su poboljšani.

image

2022 Honda Civic e:HEV

Honda

Ukratko

Uz racionalniji i profinjeniji izgled, uz brojna poboljšanja i novu evolucijom visoko učinkovite hibridne tehnologije, 11. izdanje Civica ima dovoljno aduta

Zaslon multimedije postavljen je visoko, a sam sustav evolucija je već viđenog u Jazzu i HR-V-u. Izbornik je jasan i dobro posložen, ali vrijeme odziva moglo biti malo brže

Otvori ventilacije skriveni su u armaturi, a pored klasičnih komandi za kontrolu klime, i nekoliko fizičkih tipki olakšava uporabu navigacije. Digitalni instrumenti (10,2") mogu se konfigurirati

Najbolji paket oprema Advance podrazumijeva kožu, električno podesiva prednja sjedala, Bose audio sustav, panoramski krov…

Novo izdanje Hondinog e:HEV hibridnog sustava dobilo je snažniji 2.0 benzinski motor (143 KS), ali i električni (184 KS)

Zahvaljujući naprednoj tehnologiji laserskog varenja, nestale su nepotrebne linije na krovnim kanalima i Civic je dobio čišću, elegantniju siluetu, a istodobno krutost karoserije povećana je za 22%

Poput ostalih i Hondin eCVT mjenjač neprestano korigira količinu energije prema kotačima, ali uglavnom koristi električnu čime je nestao efekt skutera

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. kolovoz 2024 21:51