EKSKLUZIVNO

VOZILI SMO FORD EDGE Spreman za napad na vrh klase

Veliki SUV isprobali smo u SAD. Prvi dojmovi: osvaja izgledom, udobnim ovjesom i golemim prostorom
 FOTO: Ford

Jedan od najiščekivanijih Fordovih modela na europskom tržištu novi je veliki crossover Edge, koji se u gami smješta iznad modela Kuga. Nakon uspješnog starta u Sjedinjenim Državama (u ožujku ove godine), za iduću veljaču zakazan je i njegov dolazak u Europu, gdje baš njegov segment iz godine u godinu bilježi samo uzlaznu putanju. A što zapravo Edge nudi vozaču i koliko je prilagođen europskom kupcu, prije prvih testnih vožnji na Starom kontinentu već smo iz prve ruke provjerili u Los Angelesu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Prvi dojam? Radi se doista o pogođenom modelu, kako za američke, tako i europske vozače. U prvom redu po pitanju izgleda: novi Edge jest veliki SUV (dug 481 cm), no iznimno je stasitog izgleda s velikom karakternom maskom hladnjaka i s oštrim sportskim linijama s visokim bokovima puno je prilagođeniji ukusu europskih kupaca od svih dosadašnjih, robusno nastupajućih velikih američkih Fordova. Očekivano, vanjska veličina osigurava i puno prostora u unutrašnjosti za pet putnika i golemim prtljažnikom od Čak 1110 litara. Putnici na djeljivoj i višestruko preklopivoj stražnjoj klupi pritom će hvaliti i izniman prostor za koljena i ramena. Usto, vrlo dojmljiv ugođaj u kabini, fina izrada i vrlo solidni materijali guraju Ford Edge u klasu premium SUV-ova.

Po pitanju ergonomije i položaja za upravljačem sve je kako i očekujemo od jednog Forda, dakle vrlo dobro pogođeno, a svidio nam se i izgled potpuno raščišćene središnje konzole sa 8-inčnim središnjim ekranom osjetljivim na dodir. Isprobali smo model s najboljim paketom opreme Titanium, koji serijski nudi kožom presvučena grijana sjedala odlične bočne potpore, detalje od kroma te mogućnost glasovnih naredbi za telefon, navigaciju ili reprodukciju glazbe. Uz doplatu tu su i brojni sustavi za veću sigurnost i udobnost poput Intelligent All Wheel Drive pogona na sve kotače (serijski prednji pogon), Front Split kamera za bolju preglednost s vozačkog mjesta, prilagodljivi tempomat s upozorenjem o prepreci na cesti...

Potpuno je nov i prilagodljivi upravljački mehanizam koji je pri dinamičnijoj vožnji vrlo čvrst i osigurava sjajno vođenje. Upravljivost je začuđujuće dobra, a naginjanja su minimalna za jedan veliki SUV čak i na konkretnom modelu za američko tržište. S druge strane ovjes nudi vrhunsku udobnost pri krstarenju autocestom, kad nam je potrošnja novog četverocilindarskog 2,0-litrenog EcoBoost twin-scroll turbobenzinca od 248 KS i 373 Nm, uparenog sa 6-stupanjskom automatikom, iznosila 7,8 litara.

Još se veća štedljivost može očekivati od 2,0-litrenog TDCi Duratorq turbodizelaša, koji će se u Europi nuditi u dvije izvedbe: sa 180 KS i 400 Nm te 210 KS i 450 Nm uz 6-stupanjski ručni ili automatski PowerShift mjenjač. Na koncu ostaje pitanje cijene: Edge doista plijeni mnogim kvalitetama i ako Ford uspije ostvariti najavljeno te ponuditi bogato opremljeni Titanium model za 40 do 45 tisuća eura (2.0 Titanium, koji smo isprobali, u Americi stoji 35.000 dolara) tad će u klasi premium SUV-ova, gdje stoluju VW Touareg, Volvo XC60 i Audi Q5, napraviti pravi mali dar-mar...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 10:26