JAPANSKI KORIJENI

VOZILI SMO Fiat Fullback Probuđeni Talijani odsad nude i pick-up

Talijanski pick-up japanskih korijena vrlo dobro se ponaša na asfaltu, ali nimalo ne zazire od teških terena. Izdašno je opremljen i uz solidnu dozu komfora pruža ugođaj koji je na tragu klasičnog SUV-a
 Fiat

Nakon godina u kojima su novi modeli stizali na kapaljku Fiat se probudio. Roadster 124 Spider krenuo je u osvajanje Amerike, a novi Tipo sa sve tri verzije karoserije uspješno popunio rupu u C segmentu. No, ofenziva Torina se nastavlja na posve novom terenu i po prvi put u ponudi Fiata našao se klasični pick up. No, Talijani se nisu bacili na glavu. Izabrali su lakši, provjeren put, i 2014. postigli dogovor s Mitsubishijem. Japanci su prošle godine predstavili petu generaciju modela L200, a ovog je ljeta u salone stigla i Fiatova inačica nazvana Fullback.

Foto: Fiat

Na već dobro provjerenu mehaniku i prepoznatljive forme, Talijani su stavili novo lice, svjetla, oznake i poneki detalj u unutrašnjosti, ali i pristup tržištu (Europa, Bliski Istok, Afrika). Auto koji je prvenstveno osmišljen kao sredstvo za rad, pod okriljem Fiata pretvoren je u sredstvo za bijeg u prirodu. Pick up za slobodno vrijeme u čijem ćemo sanduku umjesto alata i građevinskog materijala češće viđati daske za surf, skije i kros motore. No, taj ambiciozan pristup ima i svoju negativnu posljedicu na hrvatskom tržištu. Naime, za razliku od konkurencije, među koju spada i Mitsubishi L200, Fullback nije uvršten u kategoriju vozila N1, pa pri kupovini na ime tvrtke ne postoji mogućnost odbijanja PDV-a, što nije nevažan detalj za tržišni uspjeh automobila koji stoji 280.000 kuna.

U Fullback se treba doslovno popeti, ali nakon što savladate stepenicu za njegovim upravljačem gleda se s visine i na većinu SUV-ova. Osim apsolutne dominaciji za dobar ugođaj zaslužne su i brojne regulacije, uključujući i podešavanje stupa upravljača po visini i dubini. Jedna od opcija koju smo dosad rijetko susretali kod japanskih kamiončića. Racionalan dizajn i tvrde plastike u unutrašnjosti jasno daju do znanja da je prvenstveni cilj bila izdržljivost, no sve je dobro i precizno posloženo, dok moderni multimedijalni sustav, navigacija kojom se glasovno upravlja, kao i brojne komande na upravljaču dodatno naglašavaju bijeg od stare spartanske off road škole.

Turbodizelski 2.4 motor koji razvija 180 konja nikad ne podiže previše glas i neočekivano je živahan. Uz ručni mjenjač sa šest, ponuđen je i automatski sa pet stupnjeva, koji se mogu birati i polugama iza upravljača. Na asfaltu Fullback nudi solidnu dozu udobnosti i vozne osobine usporedive s klasičnim SUV-om. Razliku donosi silazak s asfalta, kad u akciju kreće sofisticirani pogon na sva četiri kotača. Rotacijskim prekidačem smještenim između sjedala bira se jedan od četiri ponuđena načina rada uz koje je teško pronaći nesavladive terene...

Ukratko

Ponuđene su dvije izvedbe kabine, a varijanta sa dvoja vrata i četiri sjedala kraća je tek jedan cm, ali ima 33 cm duži tovarni sanduk. Rotacijskim prekidačem smještenim iza ručice mjenjača moguće je isključiti prednji pogon, ali i blokirati središnji diferencijal te uključiti redukciju kad igra postane ozbiljna

Dizelaš 2.4 u obje je izvedbe (150 i 180 KS) usklađen s normom Euro 5

FULLBACK 2.4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 2442 ccm

Snaga 132 kW/180 KS pri 3500/min

Moment 430 pri 2500/min

Pogon na sva 4 kotača

Mjenjač ručni 6 stupnjeva

Dimenzije 528,5 x 178,5 x 177,5 cm

Osovinski razmak 300 cm

Nosivost 1000 kg

Gume 245/65 R 17

Masa 1875 kg

Najveća brzina 179 km/h

Ispuh CO2 173 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 12:32