Ne, milijunski Marrakech nije za poprište međunarodne novinarske prezentacije novog Citroena C5 odabran ni zbog blage zime, premda su trenutno 23 stupnja Celzijusa, niti zbog svjetski poznatog trga Jemaa el-Fnaa. Razlog zbog kojeg smo umjesto na jug Španjolske ili Portugala potegnuli do Maroka jesu, naprosto, loše ceste, pogotovo južno od Marrakecha prema gorju Atlas.
Jer, upravo na razrovanim marokanskim prometnicama do izražaja može doći inovativni ovjes novog C5 Aircrossa. Umjesto uobičajenih gumenih, francuski SUV koristi inovativne hidrauličke graničnike, kao i već predstavljeni C4 Cactus. Prednost? Čak i preko najdubljih rupa, a marokanske su prometnice gore i od najlošijih kod nas, automobil prelazi bez udaraca. Kao da lebdite. Niti se čuju, niti se osjećaju na upravljaču ili u leđima. To nas već pomalo podsjeća na legendarnu Žabu ili barem XM. Pritom je i prilično uvjerljiv u vožnji, čak i zavojitim cestama prema skijalištu Oukaimeden na 2600 metara. Nema snažnog naginjanja, ni neugodnog klizanja nosom u zavojima.
Uz to sjajno pristaju akustična stakla, zvučna izolacija motora i udobna, s dodatnih 1,5 centimetara specijalne pjene podstavljena sjedala. Sjedala su ujedno i ključna razlika u odnosu na kinesko izdanje C5 Aircrossa koje se prodaje još od proljeća i svjetske premijere u Šangaju (proizvodi se u Wuhanu). Bez brige, europski primjerci dolazit će iz francuskog Rennesa. Kinesko izdanje straga ima tek klupu s preklopivim naslonom, europsko tri zasebna sjedala – ne dva normalna vanjska i minijaturno u sredini, nego sva tri sjedala pune veličine - nagib čijih se naslona može podešavati i koja se mogu klizati naprijed-natrag lijepih 15 centimetara. Prtljažnik u tom slučaju proguta rekordnih 580 do 720 litara, a s posve preklopljenim sjedalima čak 1630.
Sjajan rezultat za 4,5 metara dug i 23 centimetra od tla udaljen francuski SUV, koji se kotrlja na platformi EMP2, kao i bratski Peugeot 3008, Opel Grandland X i DS 7 Crossback. A to znači da iznenađenja nema po pitanju motora i mjenjača. Od početka prodaje u ožujku u ponudi će biti 1,2-litreni benzinci sa 130 i 180 KS, kao i 1,5-litreni dizelaš sa 130 KS te 2,0-litreni sa 180 KS. Svi s ručnim 6-stupanjskim ili, uz doplatu, uvjerljivim novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Aisin-Wagnera (osim osnovnog 1.2 sa 130 KS). Najviše nas je, dakako, zanimao slabiji dizelaš 1.5 BlueHDi sa 130 KS, koji ne pretjeranih 1,43 tone težak francuski SUV do stotke potjera za sasvim pristojne 10,4 sekunde i na autocesti lakoćom dostiže obećanih 189 km/h, a nama je na 140 kilometara dugoj brdsko-planinskoj ruti, koja je uključivala i jurnjavu obroncima Atlasa, trošio prihvatljivih 7,7 litara.
Prihvatljive bi prema najavama trebale biti i cijene, premda je zasad poznato samo da će se C5 Aircross pozicionirati u sredini razreda – blizu Hyundai Tucsona i Ford Kuge, a ispod bratskog Peugeota 3008 i VW Tiguana, što znači da je za očekivati cijenu od 150.000 kuna za osnovni C5 Aircross 1.2 sa 130 KS.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....