BAVARSKA RAKETA

VOZILI SMO BMW M4 Kralj je sada lakši, brži i okretniji

Sa 10 KS više i 80 kg manje od modela M3 iz 2007., novi M4 sa 431 KS je brži, okretniji i zabavniji
 Foto: Tom Kirpatrick

Kad s obzora nestanu svi orijentiri i kroz vjetrobran vidite samo nebesko plavetnilo, treba imati muda i nastaviti držati gas do daske. Ništa manje izazovno nije ni sjuriti se u zavoj kojem se ne nazire kraj, a dodatno se zatvara ili pretvara u nizbrdicu jedva malo blažu od legendarnog Streifa u Kitzbühelu... Poznati portugalski autodrom Portimao gdje je naš novinar jedini iz Hrvatske vozio novi M4 obiluje takvim zamkama, ali je upravo zbog toga zanimljiv i uzbudljiv.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Peto izdanje bavarskog coupea na portugalskom se rollercoasteru snalazi kao riba u vodi. Razlog? Od prethodnika iz 2007., poznatog pod prijašnjom oznakom M3 Coupe, lakši je za lijepih 80 kilograma i snažniji primjetnih 10 KS, pa ispada da se svaka konjska snaga nosi sa samo 3,6 kilograma. Tajna je u brojnim dijelovima od ugljičnih vlakana, korištenima pri izradi pogonskog vratila, krova i poklopca prtljažnika, zbog čega bavarski četverosjed teži svega 1537 kilograma.

A to do izražaja u prvom redu dolazi na trkaćoj stazi kao što je Portimao, u čijih je 18 zavoja razmještenih duž 4,7 kilometara lako otkriti svaki nedostatak. M4 ih, međutim, nema. Ili se barem nama čini nakon četiri puta po pet krugova odvoženih na stazi na kojoj se Marquez, Lorenzo i Rossi bore za pobjedu u utrci svjetskog prvenstva u motociklizmu MotoGP. Unatoč činjenici da po prvi puta koristi isključivo električnu podršku, servoupravljač je milimetarski precizan i pruža dovoljno povratnih informacija, prednje kotače je na hrapavom asfaltu nemoguće izbaciti iz zadane putanje, ovjes stoičkom mirnoćom podnosi jahanje po rubnjacima, a neumorne su i kočnice s karbokeramičkim diskovima. Nevjerojatno!

Najveća novost je, međutim, motor koji je izgubio dva cilindra - umjesto starog V8 pod prednjim poklopcem ponovno je 3,0-litreni redni šesterocilindraš. Na prvi pogled podsjeća na nagrađivani 3.0 TwinTurbo iz 2006. (tvornička oznaka N54), ali u pitanju je nova generacija motora N55 dotjerana u pogonima tvrtke BMW M GmbH. Istini za volju, turbopunjači i nisu dio tradicije. Osjeti se to čim probudite motor iz sna, jer ispušnih cijevi više ne dopire grmljavina karakteristična za stari, atmosferski V8. Taj se detalj, međutim, zaboravlja čim osjetite moć koju pruža 550 Nm (150 više u odnosu na V8) u širokom rasponu od 1850 do 5500 okretaja.

Svu 431 KS razvija na 7300 okretaja, ali čak smo i na stazi u pravilu mijenjali u višu i prije nego li je kazaljka okretaja ušla u crvenu zonu (7600 okretaja). I baš u trenutku kad pod punim opterećenjem promijenite stupanj prijenosa, M4 ispusti zvuk od kojeg se naježite, a izborom najsportskijeg od tri programa rada mjenjača, dobit ćete i sasvim pristojan udarac u leđa.Odlično uravnotežen i stravično brz, M4 je sa 4,1 sekundom do 100 km/h čitave pola sekunde brži od prethodnika M3 Coupe. I nije namijenjen samo profesionalcima. Štoviše, za upravljačem se mogu zabaviti i obični smrtnici. Elektronika će, primjerice, izborom programa MDM (M Dynamic Mode) dozvoliti djelomično zanošenje stražnjeg dijela, smanjiti potrebu za okretanjem upravljača, ali i vozaču prepustiti eventualnu korekciju prije nego li se aktivira i spriječi teže posljedice od samog okretanja za 180 stupnjeva.

BMW M4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 2979 ccm

Snaga 317 kW/431 KS pri 5500-7300/min

Moment 550 Nm pri 1850-5500/min

Pogon na stražnje kotače

Mjenjač dvostruka spojka, 7 stupnjeva

Dimenzije 467 x 187 x 138 cm

Osovinski razmak 281 cm

Masa/nosivost 1537 kg

Prtljažnik 445 litara

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,1 sekundi

Potrošnja 8,3 l/100 km

Ispuh CO2 194 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 12:25