USUSRET LJETU

VOZILI SMO BMW 420d CABRIO S dizelom stvoren za mirno krstarenje

Tko traži premium kabriolet za mirne i štedljive vožnje uz obalu voljet će i 420d
 Željko Puhovski/CROPIX

Premda se prolaznici uvijek okreću za kabrioletima, BMW Serije 4 očito je nešto posebno. Niža, šira i duža od kabrioleta Serije 3 kojega ima zadaću zamijeniti u BMW-ovoj ponudi, četvorka uživo predstavlja rijetko snažan magnet za poglede. Ništa čudno, izrazito je dinamična, ali istovremeno i vrlo elegantna, i to bez obzira je li joj krov podignut ili spušten. Razliku je, uostalom, provjeriti lako i brzo.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

S podignutim krovom i odličnom izolacijom, osjećaj vožnje teško je razlikovati od onoga u coupeu. Skidanje trodijelnog tvrdog krova obavlja se elektronski, za 20 sekundi, a teoretski se može obaviti i u kretanju. Doduše, ne i pri brzinama većim od nekih 10-ak km/h, pa je možda pametnije stati, i odmah montirati i deflektor. Zaštita od vjetra, koja se može koristiti ako se straga ne vozi nitko (u tom slučaju, frizura ostaje postojana i iznad 100 km/h), praktično je pospremljena iza naslona stražnjih sjedala.

Sve u svemu, jako dobro. No baš ta mogućnost skidanja i navlačenja krova u ovom je slučaju, kao što smo se i pribojavali, uzela danak. Negdje drugdje bismo mu to možda i oprostili, no ne i u jednom ovakvom automobilu. Naime, skidanje klasičnog krova i njegova zamjena sklopivim elektronskim hardtopom, kao i dodatna ojačanja da bi karoserija ostala otporna na neizbježna torzijska uvijanja, kabriolet su učinili više od dvjesto kilograma težim od istovjetnog kupea.

U vožnji se to itekako osjeća pa nam onaj specifični dojam viška tereta u autu nisu uspjeli ublažiti ni inače uvjerljiv dvolitreni četverocilindarski common rail sa 184 KS i 380 Nm, ni munjeviti osamstupanjski automatik, pa ni najagresivniji SPORT+ mod vožnje. Snaga je tu, upravljivost i sigurnost također, pa čak i performansama (8,2 sekundi, 228 km/h) nemamo puno za prigovoriti, no činjenica je da ovom BMW-u nedostaje eksplozivnosti. Ovako, 420d kao da svaku zapovijed izvršava korektno, pa i odlučno, ali s neizbježnom zadrškom. No tko traži premium kabriolet za vožnje uz obalu, voljet će 420d. Jer, fascinantno je koliko štedljiv može biti, i to ne samo u ECO PRO modu, koji vozača, primjerice, plavim znamenkama na info zaslonu stalno obavještava koliko je uspio produžiti doseg. U gradu nam, s druge strane, nije trošio više od 7 l/100 km, dok pri konstantnoj brzini na otvorenoj cesti ide i ispod 4.

Komforu vožnje nema se što prigovoriti, a kokpit je tradicionalno podređen vozaču, komande radija i klime vojnički uzorno posložene u dvije kolone, a na iDrive kontroler u najnovijoj generaciji su se u međuvremenu navikli i informatički šeprtljavi vozači. Prtljažnik od 370 litara za 20 je veći nego trojki kabrio, no kad se krov spusti i pospremi u prtljažnik, na raspolaganju ostaje nevelikih 220 litara. Zato vikend na moru, unatoč prostranom paru stražnjih sjedala i općenito (pre)ugodno podešenom ovjesu, radije planirajte udvoje. Dakako, ako za 420d cabriolet možete izbrojati 363.375 kuna, bez dodataka...

BMW 420d CABRIO

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra

Obujam 1995 ccm

Snaga 135 kW/184 KS pri 4000/min

Moment 380 Nm pri 1750-2750/min

Dimenzije 464x182,5x137,5

Osovinski razmak 281 cm

Prtljažnik 370/220 litara

Masa 1690 kg

Brzina 228 km/h

0-100 km/h 8,2 sekunde

Potrošnja 4,3 l/100 km

Ispuh CO2 127 g/km

Cijena 363.375 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 20:01