Prije deset godina Tesla je bio automobilski izuzetak sa samo jednim modelom i porukom o nultoj emisiji koju prosječni kupac automobila još nije bio spreman čuti. Ali danas, ti kupci automobila, i drugi proizvođači, shvaćaju Teslu jako ozbiljno. Toliko ozbiljno da dva najveća i najpoznatija brenda, BMW i Volkswagen, usmjeravaju milijarde dolara u programe električnih automobila kako bi držali korak s američkom kompanijom.
BMW je, naravno, bio predvodnik moderne EV revolucije sa subkompaktnim i3 predstavljenim 2013. Ali nikada nije stvarno iskoristio tu prednost, radije se usredotočio na hibridne automobile umjesto na razvoj električne game.
Volkswagen je također zaronio u vode električnih vozila s e-Golfom 2014., ali skandal Dieselgate koji je uslijedio godinu dana kasnije stvarno je uvjerio tvrtku iz Wolfsburga da svoju moć stavi iza električne energije.
Možda dugotrajna sramota tog događaja objašnjava zašto je od dviju kompanija upravo Volkswagen, a ne BMW, toliko fokusiran na električnu budućnost. BMW drži svoje mogućnosti otvorenima, podupirući e-goriva za produljenje životnog vijeka motora s unutarnjim izgaranjem i razvoj automobila na vodik.
No čak i dalje, BMW očekuje da će više od 50 posto prodaje njegovih novih automobila dolaziti od električnih vozila puno prije njegovog internog cilja 2030. i troši velika sredstva da bi se to dogodilo.
BMW je ovaj tjedan otkrio da je izdvojio rekordnih 7,8 milijardi eura, ili 5,5 posto svojih prihoda, na kapitalne izdatke, a ukupna će investicija narasti na potencijalno 11 posto prihoda ove godine dok se tvrtka priprema za lansiranje Neue Klasse generacija električnih vozila.
Ali čak i ta investicija od 7,8 milijardi eura je ništa u usporedbi s onim što ulaže Volkswagen. Prema The Wall Street Journalu, tvrtka je najavila da će potrošiti 180 milijardi eura tijekom pet godina, pri čemu će dvije trećine tog novca otići na razvoj električne i digitalne tehnologije na automobilima poput novog ID.2.
I BMW i Volkswagen će se nadati da će te velike investicije biti dovoljne da održe korak s Teslom, iako posebno za VW tvrtka Elona Muska nije jedina prijetnja. Kineska električna vozila tek se sada počinju infiltrirati na zapadna tržišta, ali za pet godina njihova prisutnost mogla bi udružiti snage Tesle s drugim zapadnim proizvođačima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....