Crossoverima popularnost ne kopni, pa ne čudi što je novoj, na tržište nedavno pristigloj Daciji Sandero šou u velikoj mjeri ukrala njena povišena izvedba Stepway. Nikome, čini se, pritom nije važno što je tu u principu riječ o istom automobilu, smještenom na platformu CMF kakvu koriste Captur i Juke, podjednakoj, nikad bogatijoj ponudi opreme, jednakoj motorizaciji…
Jednostavno, podnica uzdignuta na priličnih 17,5 cm (+4 cm) te općenito mišićaviji, avanturistički nastup s izbačenim blatobranima, zaštitom podvozja i krovnim nosačima kao da imaju hipnotički učinak i jednostavno lakše mame poglede.
Ne treba stoga nikoga iznenaditi što će dio kupaca zbog spomenutih atrakcija posegnuti dodatno u džep, te se počasiti s desetak tisuća kuna skupljom izvedbom rumunjskog aduta niže klase. Dijelom i zato što se i u ovom atraktivnijem ruhu početna cijena ne penje preko 100.000 kn, što je s obzirom na viđeno za upravljačem i dalje iznimno darežljiva ponuda.
Nije, međutim, sve samo u dojmu. Povišena podnica praktično je rješenje za sve koji tu i tamo silaze s asfalta i krstare makadamom, ili su pak u situaciji da se svako malo moraju uspinjati na visoke rubnjake. U takvim zgodama Stepway itekako dobro dođe. S druge strane, dobro je što povišena podnica ne smanjuje upravljivost i stabilnost u zavojima. Zahvaljujući osjetno krućoj platformi od prethodne, širem tragu kotača (+29 mm) te tvrđe podešenim amortizerima i oprugama, novi rumunjski crossover se u zavojima ponaša gotovo istovjetno kao i standardni Sandero.
Osim toga, baš poput njega nudi i finije podešen upravljač koji pruža više informacija s podloge i precizno se ukrućuje s povećanjem brzine, a konačno je namjestiv i po dubini pa vozaču omogućuje lagodniji smještaj. Uz temeljitiju zvučnu izolaciju, podatnija sjedala s izraženijim bočnim osloncima te općenito kvalitetnije materijale, nudi se tako ozbiljnija priča za upravljačem.
Baš kao i u slučaju Sandera, osjetan napredak osjeća se i u unutrašnjosti, koja je u slučaju Stepwaya dodatno ušminkana narančastim prošavima i detaljima od tkanine na prednjoj armaturi i vratima. Korišteni materijali osjetno su kvalitetniji nego što je to bio slučaj kod prethodnika, završna obrada plastike kudikamo preciznija, a novom, plemenitijem dojmu pridonosi i prilično dugačak popis opreme.
Motorizacija? Kao i u slučaju Sandera, iz ponude je izletio dizelaš, a njegovo mjesto zauzeo je benzinac sa serijskom plinskom instalacijom 1.0 ECO-G od 100 KS. Primjereno ubrzava, radi uglađeno i troši na kapaljku, a jak adut toj izvedbi je i cijena. Nudi se, naime, od 99.900 kn, isto kao i jednako opremljena izvedba pokretana turbobenzincem 1.0 TCe od 90 KS. U takvoj konstelaciji snaga, prednost definitivno treba dati izvedbi s plinskom instalacijom, jer osim što nudi jeftiniju vožnju uz 10 KS više nudi i bolje ubrzanje i veću maksimalnu brzinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....