U ožujku iduće godine na ceste diljem Europe stiže najmanji i najpovoljniji automobil sa značkom Lexusa.
Ulaznica u svijet japanske marke stoji 31.500 eura, a važno je naglasiti da unatoč cijeni, mali gradski model LBX nije samo klon hibridne Toyote Yaris Cross s kojom dijeli platformu, nego ‘blizanac‘ s vlastitim dizajnerskim rješenjima vanjskog dijela i kabine te s unaprijeđenim ovjesom, upravljačkim sustavom i hibridnim pogonom.
Iako Japanci svoje blizance ne vole stavljati u istu rečenicu, zajednički tehnološki arsenal ne dopušta veliku distancu.
Znači li to da će ljudi kupovati ‘kamuflirani‘ Yaris Cross po cijeni Lexusa?
Da, ako gledamo samo ‘po papirima‘, no u praksi je dojam potpuno drugačiji.
Već na pogled očito je kojoj obitelji LBX pripada. Osim vanjskog izgleda sa svim karakteristikama novih Lexus modela s prednjom velikom saćastom rešetkom i stražnjom svjetlosnom grupom spojenom svjetlećom trakom, i unutrašnjost je potpuno nova.
Kabina obiluje vrlo kvalitetnim materijalima, mekanom plastikom, luksuznim umecima te najfinijim presvlakama sjedala od tkanine ili kože kombinirane s alkantarom.
Digitalni instrumenti 12,3-inčne ploče su pregledni i logično raspoređeni dok je na dodir osjetljivi središnji ekran multimedije od 9,8 inča smješten na dohvat ruke i ne strši iz kompaktne cjeline.
Gadgetima skloni putnici cijeniti će jednostavnost i brze reakcije, kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto sustavima te vrlo dobru verbalnu komunikaciju s automobilom.
Prostor na stražnjoj klupi je u prosjeku klase što znači dovoljno mjesta za dvoje, dok treća osoba ne može računati na komfor, posebno ne na dužim relacijama. Svoju praktičnu stranu LBX otkiva varijabilnim prtljažnikom od 402 litre u osnovnom obliku, a stražnja klupa se može preklopiti tako da obujam prtljažnik raste na 994 litre.
Serijsku opremu najmanjeg Lexusa čine već spomenuti 9,8-inčni zaslon osjetljiv na dodir, 17-inčni aluminijski naplatci (opcija 18 inča), dvozonska klima, prednji i stražnji parking senzori, stražnja kamera i LED prednja svjetla.
Za pogon brine dobro poznati, ali ovom prilikom osjetno dorađeni hibrid iz Yarisa Cross. Radi se o kombinaciji 1,5-litrenog trocilindarskog benzinca, elektromotora i nove bipolarne nikl-metal-hidridne baterije (NiMH). Izlazna snaga je 136 KS uz okretni moment od 185 Nm.
Snaga se putem CVT mjenjača prenosi na prednje kotače, a kao opciju, Lexus nudi i zanimljiv pogon na sve kotače s dodatnim elektromotorom na stražnjoj osovini.
Iako ne nudi dodatnu snagu, prilikom skretanja i na podlogama s lošim prianjanjem sustav automatski usmjerava pogonsku silu na stražnje kotače, pomažući vozaču održati stabilnost u vožnji.
Prve kilometre odradili smo na gradskim ulicama Valencije gdje je LBX otkrio svoje glavne adute.
Spoj tri cilindra i CVT mjenjača ponekad stvara buku i nervozu, posebno pri naglim ubrzanjima, no benzinski i električni motori se vrhunski nadopunjuju i to rezultira harmoničnom i vrlo tihom vožnjom, praćenom samo zujanjem elektromotora.
Ništa se ne mijenja niti na otvorenim cestama, dapače, međuubrzanja su zahvaljujući instantnom odazivu električnog motora osjetno bolja i LBX bez problema odrađuje nešto življu vožnju i pretjecanja.
Dorađeni ovjes vrlo je udoban i osim što brine da putnici ne osjećaju neravnine na cesti, vozača će na uvjerljiv način podržati prilikom brže vožnje ili u nizanju zavoja.
Što se tiče cijene od 31.500 eura, potencijalni problem za Japance mogao bi biti kanibalizam u vlastitim redovima. I ne, nije riječ o Yarisu Cross već o potpuno novoj i broj većoj Toyoti C-HR koja na domaćem tržištu košta 32.285 eura.
Lexus LBX je već dostupan za narudžbu, a prve isporuke očekuju se početkom ožujka 2024.