Toyotin najveći SUV, Highlander, po prvi put je dostupan u Hrvatskoj isključivo s hibridnim pogonskim sklopom te zaokružuje Toyotinu paletu hibridnih SUV-ova u Europi (Uz RAV4, C-HR te uskoro Yaris Cross).
Toyota ima preko 23 godine iskustva u razvoju hibridne tehnologije, što potvrđuje 16 milijuna kupaca diljem svijeta, a sada Highlander Hybrid stiže na poziciju predvodnika u električnoj hibridnoj tehnologiji s legendarnom kvalitetom, trajnosti i pouzdanost te iskustvom izrade SUV modela.
Novi Highlander je postavljen na platformu TNGA-K te nudi obilje prostora u unutrašnjosti prostranost. Kombinira sve velike pogodnosti Toyotinih SUV-ova, kao što su 7 sjedala na raspolaganju, udobnost, vozna svojstva i sigurnost, uz izuzetno tih pogon na sve kotače i hibridni pogonski sklop snage 248 KS, koji pruža malu potrošnju goriva od svega 6,6 l/100 km i emisiju CO2 od samo 149 g/km - najmanji omjer snage i CO2 u segmentu za automobil koji nije plug-in.
Taj hibridni pogonski sklop četvrte generacije pruža Highlanderu vrlo mirno i snažno ubrzanje kao i mogućnost vožnje stalnom brzinom do 125 km/h isključivo na električni pogon brzinom. Dobitak: sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone.
Novi Highlander Hybrid je dugačak 4966 mm, širok 1930 mm, visok 1755 mm, uz pozamašan osovinski razmak od 2850 mm. Trag prednjih kotača je 1662 mm, a stražnjih 1690 mm, što je dodatno naglašeno izbočenim lukovima kotača, te trapezoidnim oblikom gornje i donje prednje maske, koje zajedno podcrtavaju snažan nastup Highlandera Hybrida.
Unutrašnjost je oblikovana tako da nudi praktičnost, trajnost i prostranost koju očekujete od obiteljskog SUV-a sa 7 sjedala, dajući udobno, luksuzno okruženje za sve putnike.
U središtu se nalazi zaslon multimedije od 12,3“ s kojeg se spušta konzola omeđena glatkom oblogom mekanom na dodir. Ovaj sklop vizualno odozdo pridržava četvrtasta središnja konzola.
Svi upravljački prekidači se nezamjetno uklapaju u površine na kojima su smješteni, kombinirajući eleganciju i jednostavnost korištenja. Kroz cijeli interijer umetci sa "svilenkastom" i drvenom površinom stvaraju dojam trajnosti i prestiža, dok obloge od mekane kože pružaju divan osjećaj na dodir, uz snažan vizualni pečat zahvaljujući šavovima visoke kvalitete.
Vrhunski paketi opreme uključuju TFT zaslon od 7“ unutar ploče s instrumentima, središnji zaslon multimedije od 12,3“ sa satelitskom navigacijom i povezivanjem aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto, 3-zonski klima uređaj, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, te hlađenje prednjih sjedala, virtualni zaslon, ozvučenje JBL by Harman snage 1.200 W, s 11 zvučnika, bežično punjenje telefona i digitalni retrovizor na kojem se prikazuje široka slika sa stražnje kamere bez ometanja naslona za glavu ili drugih putnika.
Zahvaljujući izdašnom osovinskom razmaku od 2850 mm, Highlander Hybrid je uistinu vozilo za 7 sjedala - mogućnost klizanja drugog reda sjedala za 180 mm osigurava prostranost i lak pristup trećem redu sjedala za dvije odrasle osobe.
Poklopac prtljažnika ima električni pogon, a uključuje se pomakom noge, što otvara pristup obujmu od 332 litre u izvedbi za 7 sjedala, uključujući 27 litre ispod podnice. Preklapanjem i drugog i trećeg reda sjedala, zapreminu prtljažnika je moguće značajno povećati, do maksimalnih 1.909 litara.
Highlanderova 4. generacija potpuno hibridnog pogonskog sklopa u Highlanderu kombinira 2,5-litarski benzinski motor s Atkinsonovim procesom Hybrid Dynamic Force i prednji i stražnji elektromotor - pri čemu stražnji elektromotor daje Toyotinom SUV-u inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i - All-Wheel Drive-intelligent)- kao i snažnu nikal-metal-hidridnu bateriju smještenu ispod drugog reda sjedala.
Ukupna snaga sustava od 248 KS pruža Highlanderu Hybridu ubrzanje 0-100 km/h za 8,3 sekunde, te najveću brzinu od 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva prema ciklusu WLTP kreće od 6,6 l/100 km, dok emisija CO2 od samo 149 g/km predstavlja najbolji omjer snage i CO2 u segmentu za neko vozilo koje nije plug-in.
Prekidač za odabir načina vožnje omogućava izbor jednog od sljedećih programa: ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Sva četiri programa je moguće koristiti kada vozilo djeluje u električnom pogonu (program EV) kojim se zasebno upravlja.
Ponoseći se izvanrednom toplinskom učinkovitošću od 41%, ovaj 4-cilindarski motor D-4S, sa 16 ventila, DOHC, zapremine 2.487 ccm, koristi i direktno ubrizgavanje, kao i ubrizgavanje u usisnu granu. Način ubrizgavanja goriva se mijenja sukladno uvjetima vožnje radi postizanja optimalne snage i potrošnje goriva.
Dvostruki VVT-i sustav uz VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric - električni promjenljivi rad ventila) na usisnoj strani, što znači da promjenom trenutka otvaranja ventila upravlja elektromotor, a ne tlak ulja, povećava snagu i smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
Dugi omjer provrta i hoda, kao i inovativni, promjenljivi sustav hlađenja zajednički poboljšavaju ukupnu učinkovitost motora i smanjuju potrošnju goriva.
Četvrta generacija hibridnog sustava se odlikuje manjim, lakšim mjenjačem od prijašnjeg, u kojem se, konstrukcijom s dva vratila za elektromotor i generator, postižu manji gubici u prijenosu, uz manju ukupnu širinu. Ovom konstrukcijom s paralelnim osima se povećava brzina vrtnje elektromotora, a istovremeno se smanjuje njegova veličina.
Prijenosni omjer je optimiran radi postizanja minimalne potrošnje goriva i dinamičkih performansi. Nova struktura zupčanika, nalik poliranoj površini zuba, prigušuje rezonanciju i buku rada, pa je hibridni pogon tiši nego ikada prije.
Vozne karakteristike su učinjene dodatno udobnijima zahvaljujući Highlanderovom sustavu Ride Control (Nadzor vožnje) s Torque Demand (moment na zahtjev) - sustavima nadzora ljuljanja karoserije u zavoju i propinjanja pri ubrzavanju. Nadzire se pogonski okretni moment na prednjim kotačima radi smanjenja posrtanja karoserije uzrokovanog neravninama kolnika, kao smanjenja propinjanja karoserije koje se javlja prilikom snažnog ubrzavanja.
Sustav pogona na sve kotače Highlandera Hybrida AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent - inteligentni pogon na sve kotače) koristi novorazvijen stražnji diferencijal radi poboljšavanja maksimalnog okretnog momenta na stražnjim kotačima. Sklop stražnjeg elektromotora daje 121 Nm te može prenijeti do 1300 Nm na stražnje kotače, pojačavajući performanse vozila iz mirovanja, tijekom ubrzanja te na skliskom kolniku, bez povećanja buke, vibracija, emisije CO2 ili potrošnje goriva. Sva sila elektronike za sigurnost isporučuje se uz novi Highlander objedinjen u jedinstveni sustav aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense.
Nova Toyota Highlander Hybrid AWD u ponudi je s 3 različita paketa opreme; Elegant, Executive i Premium s rasponom cijena od 424.000 do 522.500 kuna, a vozile se već može upoznati u ovlaštenim prodajnim centrima Toyote...