Alpine prelazi na električni pogon i tvrtka pokazuje što možemo očekivati od sljedeće generacije sportskih automobila pokazujući nam verziju svog trenutnog automobila na baterijski pogon pod nazivom A110 E-ternité.
Prvobitno predstavljen na Velikoj nagradi francuske Formule 1 2022. u srpnju, A110 e-ternité dajas je ponovno prikazan na Paris Motor Showu. Prototip slavi 60. godišnjicu modela A110 i daje uvid u budućnost.
Dizajniran kako bi odgovarao "performansama, ravnoteži i agilnosti" modela s unutarnjim izgaranjem, prototip je opremljen baterijom od 60 kWh koja koristi module dobivene iz Méganea E-Techa. Međutim, ovo nije bila izravna zamjena jer su inženjeri morali izraditi posebna kućišta baterija za A110 i optimizirati raspodjelu težine.
Što se tiče potonjeg, prototip ima četiri baterijska modula smještena u prednjem dijelu kupea i još osam smještenih straga. To automobilu daje raspodjelu težine 42/58, što je gotovo identično postavci modela s unutarnjim izgaranjem (43/57). Dok baterija teži 392 kg, ukupna težina automobila porasla je samo 258 kg u odnosu na varijantu s unutarnjim izgaranjem. To je relativno skroman dobitak, a baterija omogućuje prototipu WLTP domet od 420 km.
Držeći se teme o performansama, A110 E-ternité opremljen je stražnjim elektromotorom koji razvija 242 KS (178 kW) i 300 Nm okretnog momenta. Obje brojke zaostaju za varijantom s unutarnjim izgaranjem, tako da nije iznenađenje da je EV mrvicu sporiji s ubrzanjem do stotke od 4,5 sekundi. Model također ima nešto manje impresivnu najveću brzinu 250 km/h.
Promjene uključuju i jedinstveni mjenjač i revidirani ovjes. Potonji ima jedinstvene opruge, modificirani stražnji stabilizator, stražnja pojačanja i Ohlins amortizere. Uz to, dizajneri su željeli odgovoriti na zahtjeve za kabriolet varijantom. Kao rezultat toga, prototip je opremljen uklonjivom krovnom pločom koja ne utječe na krutost.
Nadalje, stvoren je još jedan prototip A110 E-ternité koji je opremljen ekološkim lanenim komponentama koje su jake poput karbonskih vlakana. Materijal se koristi na "poklopcu motora, krovu, stražnjem staklu, rešetki, školjci sjedala i stražnjem pragu".
Kabina je opremljena "inovativnim multimedijskim sustavom" koji koristi osobni tablet vozača kao infotainment zaslon", što je malo neobično, ali Alpine navodi da je to rezultiralo "ažurnim operativnim sustavom u kombinaciji s najnovijim tehnologijama zaslona".
Dok je A110 E-ternité prototip, tvrtka je model nazvala "kotrljajućim laboratorijem". Izvršni direktor Renault Grupe, Luca de Meo, ranije je izjavio: ""Želim elektrificirati Alpine kako bi sačuvao svoje ime za svu vječnost". Alpine nema namjeru staviti E-ternité u proizvodnju; ovaj projekt je usmjeren na to da se pripremimo za ono što dolazi.
Marka se obvezala da će od 2024. prijeći na električni pogon, a njena buduća linija električnih vozila s tri automobila uključivat će coupe s četvero vrata, hot-hatch i električnog nasljednika A110 koji se trenutno razvija u suradnji s Lotusom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....