
Farizon, vodeća kineska marka za proizvodnju komercijalnih vozila svih veličina (kombi, autobus, kamion) koja djeluje pod okriljem kineskog giganta Geely Grupe od 2016. godine, upravo je stigla i na hrvatsko tržište. Asortiman se sastoji od dva s kombi teretna vozila koja za pogon koriste isključivo električnu energiju.
Veći i sofisticiraniji model SV (SuperVan) izgledom djeluje vrlo futuristički i dolazi s prilično zanimljivom baterijsko-električnom arhitekturom koja omogućava puno verzija karoserije.
Zanimljiv je jer koristi by-wire tehnologiju koju već koriste automobili, međutim, u Farizonu tvrde da je SV Van prvo serijsko vozilo u potpunosti s drive-by-wire tehnologijom za upravljanje, kočenje, gas i mjenjač. Ta činjenica da su na ovaj način zamijenjeni tradicionalni hidraulički i mehanički sustavi, bi trebala pridonijeti većem povratu energije i povećanje dometa u usporedbi s konvencionalnim kontrolama, kraći put kočenja i preciznije upravljanje.
Po pitanju veličina, u Hrvatskoj je u ponudi u tri duljine (L1 4990 mm, L2 5490 mm i je 5995 mm) i s tri visine krova (H1 1980 mm, H2 2180 mm i H3 2500) koje se mogu kombinirati. Maksimalna bruto masa SV-a iznosi 3500 kg, vanjske duljine do 6 metara. Teretni prostor raspolaže s od 6.7 m3 do 13 m3, dok nosivost varira od 1480 kg za najmanji model od 6,7 m3 do 1070 kg za najveći model od 13 m3.
Lijepo oblikovani interijer djeluje raščišćeno i moderno te je daleko je od doživljaja "radne" unutrašnjosti u drugim kombijima. Tu je veliki, široki središnji zaslon od 12,3 inča i jasan zaslon ispred vozača za sve bitne informacije, uz fizičke prekidače za kontrole klime.
Infotainment je jednostavan, s mnogim ključnim funkcijama kombija koje su brzo dostupne, sa solidno prokazanim izbornicima, a tu je i projekcija slike sa stražnje kamere. Sjedala su presvučena umjetnom kožom s funkcijom grijanja i ventiliranja što djeluje vrlo luksuzno.
Na izbor dolaze i dvije baterije: litij-željezo-fosfatne od 106kWh i nikal-mangan-kobaltne baterije u 5 kombinacija: 49 kW,66 kW, 67 kW, 83 kW i 106 kW, ovisno o kombinaciji veličine kombija koju ste odabrali. Brojke dometa ovise o bateriji i fizičkoj veličini SV-a koji kupac odabere, a WLTP kombinirani doseg varira od 200 do 359 km, a WLTP gradski doseg od 262 do 551 km, ovisno o kapacitetu baterije.
Po pitanju nosivosti, najmanji SV može ponijeti 1265 kg, a najveći tonu, a u vožnji su dostupni Eco, Normal i Sport modovi koji utječu na odziv gasa i regeneraciju. Farizon SV koji postavlja novi sigurnosni standard s Euro NCAP Platinum ocjenom u maloprodaji stoji od 39.999 eura (plus PDV) za varijantu s teretnim prostorom od 6,9 m3.
Drugi, manji N1 furgon srednje veličine V6E nameće se kao idealno vozilo za gradske i međugradske dostave bez emisije C02. Pogon je izveden na stražnje kotače, a energija se skladišti u CATL LFP (litij-željezo-fosfat) bateriju kapaciteta 42 kW.
Gradski doseg s jednim punjenjem iznosi 265 kilometara ili 195 u kombiniranim uvjetima prema WLTP ciklusu. Maksimalna masa iznosi 2715 kg, a nosivost 1070 kg, uz teretni prostor od 6 m3 dimenzija 2800 x 1730 x 1320 mm. Promišljenosti i praktičnosti ne manjka: podnica teretnog prostora je aluminijska protuklizna, bočne stranice i krov su zaštićeni, a savršen pristup osiguravaju vrata koja se otvaraju pod kutem od 270°.
Unutrašnjost je raskošno izvedena za ovaj tip vozila: upravljač ima funkciju grijanja, vozačevo sjedalo je grijano i ventilirano, u sredini kokpita je smješten dodirni zaslon od 10,1 inča putem kojeg se upravlja svim funkcijama, a projicira i sliku sa stražnje kamere što je dobrodošlo za preglednost kod vožnje unazad.
Farizon nudi model V6E po početnoj cijeni od 27.990 eura plus PDV. Farizon SV dolazi s najduljim jamstvom na tržištu, a iznosi 5 godina ili 200.000 km, dok jamstvo na bateriju iznosi 8 godina ili 200.000 km. U Hrvatskoj su Farizon modeli dostupni u Zagrebu u Autocentru Baotić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....