
Njemačka je jedna od rijetkih država u Europi u kojoj vlasnici mogu relativno bezbrižno putovati automobilom koji pokreče vodik. Sa 113 stanica za punjenje vodikom krajem 2024. godine Njemačka je bila država s uvjerljivo najvećom mrežom ovih postaja u Europi. No to će se sada promijeniti jer će se idućih mjeseci zatvoriti ukupno 22 postaje za osobna vozila.
Dobavljač vodika H2 Mobility najavljuje da će se 11 njemačkih vodikovih postaja zatvoriti krajem ovog mjeseca, nakon čega će uslijediti zatvaranje još 11 manjih postaja krajem lipnja. Već su poznate lokacije prvog kruga zatvaranja: Neuruppin, Bonn, Flensburg, Geisingen, Potsdam, Ulm, Siegen, Aachen, Bad Rappenau, Heidelberg i Mönchengladbach. U svim slučajevima radi se o postajama na kojima se može točiti vodik stlačen na 700 bara, što je standard namijenjen osobnim automobilima.
Postaje se zatvaraju zbog nedostatka potražnje. H2 Mobility zada neće zatvarati kamionske postaje koje rade s vodikom stlačenim na 350 bara, jer potražnja za ovom vrstom vodika nije pala. Ipak, pored zatvaranja 22 postaje, H2 mobility će u narednim mjesecima otvoriti dvije nove postaje za vodik u Düsseldorfu i Ludwigshafenu. One će omogućavati punjenje vodikom na 350, 500 i 700 bara.
Prije ovog zatvaranja H2 Mobility je imao sedamdeset vodikovih stanica od 700 bara u Njemačkoj, a 34 postaje nude gorivo od 350 bara, što ih čini prikladnima za kamione i autobuse. Hoće li se vodik ikada masovnije koristiti u osobnim automobilima, ostaje za vidjeti. Velika većina proizvođača automobila u potpunosti je posvećena baterijskom električnom pogonu.
Zatvaranje postaja nije nikakvo iznenađenje kada pogledamo mali broj automobila na vodik koji su u prometu. U Europi je krajem 2023. bilo registrirano samo 5939 osobnih automobila na vodik, a od toga je u Njemačkoj bilo njih 2122. Broj automobila na vodik u Europi jako sporo raste, a to se ne bi trebalo promijeniti ni u bliskoj budućnosti jer novih značajnih modela nema na vidiku.
Punionice za vodik moguće je pronaći samo u 15 od 27 država Europske unije, a u Hrvatskoj nema niti jedne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....