
Iako se to za sada pokazalo "slijepom ulicom elektrifikacije" nekolicina proizvođača automobila nastavlja ulagati u vozila s vodikovim gorivim ćelijama. Toyota je jedan od njihovih najvećih zagovornika i nakon druge generacije Miraija očito ne namjerava odustati, jer sada je objavila prve detalje o njihovoj trećoj generaciji sustava gorivih ćelija.
Ćelija će biti predstavljena na Međunarodnoj izložbi vodika i gorivih ćelija u Tokiju 19. veljače. Tvrtka za nju obećava da će biti veliki korak naprijed uz "značajno smanjenje troškova" zahvaljujući "inovacijama u dizajnu ćelija i proizvodnim procesima".
Osim što je pristupačniji, Toyotin najnoviji sustav gorivih ćelija obećava da će biti i do dvostruko izdržljiviji. Zapravo, tvrtka tvrdi da njihov sustav treće generacije ima izdržljivost usporedivu s dizelskim motorom. Inženjeri su se također usredotočili na poboljšanje učinkovitosti i to rezultira povećanjem dosega za 20 posto. Cijene vodika su posljednjih godina skočile su do rekordnih razina, pa je svako povećanje učinkovitosti apsolutno dobrodošlo.
Iz Toyote su otkrili da se nova generacija gorivih ćelija može ugraditi u osobne automobile, gospodarska vozila, brodove, vlakove i stacionarne generatore. Predviđeno je da na tržište stigne nakon 2026., a trebala bi se nuditi u Sjevernoj Americi, Europi, Kini i Japanu. Za sada nema nikakvih informacija hoće li biti ugrađena u neki automobil ili se prodavati samo zasebno. Naime, osim otkako je Mirai lansiran 2014., Toyota je prodala približno 28.000 automobila diljem svijeta, no njihov sustav gorivih ćelija također je korišten u više od 2700 drugih proizvoda, od autobusa do generatora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....