VOZILI SMO

TOYOTA COROLLA Nova generacija najprodavanijeg

Nova japanska kompaktna limuzina sada ima atraktivniju vanjštinu i znatno prostraniju unutrašnjost

Toyota Corolla najprodavaniji je automobil svih vremena, s 40 milijuna prodanih primjeraka od davne 1966. Prošle godine u 150 zemalja diljem svijeta svake minute prodane su po dvije Corolle. Ova dva podatka najbolje govore koliki značaj za Toyotu ima nova, 11. generacija japanskog bestsellera. Doduše, naziv Corolla je u Europi malo potisnut dolaskom Aurisa, no priča bi se uskoro mogla i promijeniti u korist limuzinske izvedbe. Razlog? Dok deseta generacija nije baš bila dizajnerski biser, nova Corolla je znatno atraktivniji automobil.

Možda bi se pojednostavljeno moglo reći da je to Auris s 'gepekom', ali stražnji dio je dobro uklopljen u cjelinu i odaje dojam prave male limuzine. Međuosovinski razmak je također povećan, a od toga su najviše profitirali putnici na stražnjim sjedištima, gdje vas sad očekuje zbilja raskošan prostor za noge. Prtljažnik je također narastao na 452 litara, još nije na razini rekordera Škode Octavije, ali je iznimno prostran. No, koliko je napravljen veliki korak naprijed u vanjskom dizajnu, toliko je unutrašnjost ostala pomalo nemaštovita.

S karakterističnim otvorima ventilacije, neuništivim malim i neuglednim digitalnim satom te prekidačima koji su mogli biti kudikamo atraktivniji, kao da se vraćamo u osamdesete. Situaciju spašava bogata oprema, kao i dobra kvaliteta izrade. Doduše, ove zamjerke smo već imali i na Aurisu, jer je zapravo riječ o istoj unutrašnjosti. No, dosadašnja prodaja tog modela govori kako se ta klasika očito dopada kupcima. Dokaz da je Corolla ipak ponajprije namijenjena ostatku svijeta, a tek onda Europi, je i odabir motora - u ponudi su tri benzinca i tek jedan dizelaš. Taj dizelaš je poznati i provjereni 1.4 D4-D od 90 KS, kojega u Toyoti smatraju dostatnim za profil kupaca Corolle i za jačim neće posezati.

Benzinci idu od najmanjeg 1.33 od 99 KS, zatim moderniziranog 1.6 sa 132 konja te 1.8-litarskog, kojeg nema na popisu za europsko tržište. Na prezentaciji u Palma de Mallorci sjeli smo za upravljač benzinskog 1.6 s novim Multidirve S automatskim CVT mjenjačem. Osim zastarjelog dizajna same ručice, automatika stvarno funkcionira ugodno, no usprkos tome ovaj model sasvim sigurno neće biti najtraženija roba na tržištu. To bi mogao biti najmanji i najpovoljniji benzinac 1.33, koji, pokazalo se tijekom vožnje, korektno obavlja svoju zadaću prijevoza putnika i prtljage, uz miran rad i skromnu potrošnju dok se ne forsira (oko 7,5 litara).

Osim toga, kakva god bila motorizacija, nova Corolla se na cesti ponašala sigurnije nego prije. Kada se početkom jeseni pojavi na domaćem tržištu, Corolla bi trebala biti skuplja u odnosu na Auris za svega 4600 kuna. Dakle, za osnovni model će trebati izdvojiti oko 121.000 kuna, što je iznimno konkurentna cijena za zanimljiv proizvod.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 13:12