AKTUALNO

Testni Centar Dekra: pod lupom sve, od najsitnijeg vijka do cijelog automobila

Posjetili smo Dekrin tehnološki centar u njemačkom Klettwitzu, gdje se u sklopu trkaćeg kompleksa EuroSpeedway Lausitz nalaze ovalna staza za testiranja na visokim brzinama te asfaltni i off road poligoni za ispitivanje automobilskih komponenti i homologacije

Premda je većini prvenstveno sinonim za tehnički pregled automobila s njemačkim potpisom i kvalitetom, tvrtka Dekra zapravo se bavi brojnim djelatnostima koje među ostalim uključuju i posredovanje pri zapošljavanju, mystery shopping i istraživanje tržišta. No, nas, dakako, zanima prvenstveno onaj dio njihova poslovanja koji je vezan uz automobile, pa smo se stoga uputili i u njihov veliki testni centar u Klettwitzu.

Točnije rečeno, tehnološki centar sa raznim poligonima i laboratorijima za testiranja svih vrsta smješten je odmah uz trkalište EuroSpeedway Lausitz, poznate po DTM i Superbike utrkama, ali, nažalost, i nesretnoj utrci IndyCara u kojoj je teško stradao Alex Zanardi te testu Le Mans prototipa u kojem je poginuo Michele Alboreto. No, ovoga puta fokusirali smo se na vedrije teme...


A obzirom da smo se tamo našli uz asistenciju Forda, koji nam je nešto ranije u Kölnu na test ustupio novu Fiestu 1.0 EcoBoost, u razgovoru s Uweom Burckhardom, jednim od čelnika centra, zaključili smo da je najjednostavnije da nam njihovi stručnjaci objasne čime se zapravo bave upravo na primjeru našeg auta. Fiesta se tako obrela na raznim dinamičkim testovima, pri čemu ju je možda i najzanimljivije bilo vidjeti na ovalnoj stazi. Duga ukupno 5800 i široka 12 metara, sa dvije dugačke ravnine od po 2,3 kilometra, omogućava razvijanje maksimalnih brzina koje mogu postići suvremeni superauti.

No, kako je od pravca uvijek zanimljiviji zavoj, i ovdje je bilo posebno zanimljivo vidjeti kako se vozi kroz dva parabolična rubna zavoja, radijusa 160 metara. Uđe li se u njih s konstantnom brzinom od 120 km/h, tu uopće nije potrebno držati ruke na upravljaču: zbog nagiba zavoja, auto će ga sam savladati bez ikakvih korekcija...
Naša Fiesta je potom, među ostalim, prošla i kružnu stazu promjenjivog radijusa 50 do 75 metara sa suhom podlogom i navodnjavanjem, na kojoj se ispituju granična područja trakcije, a zatim i slalomski i ABS testni poligon.

Testiranja inače mogu biti znatno detaljnija i ovisno o potrebama svake zatražene ekspertize (testovi se izvode za sve moguće vrste klijenata, od proizvođača automobila, kamiona, guma i drugih autodijelova, pa sve do privatnih korisnika) podijeljena su u četiri područja, od onih specijaliziranih za motor i pogonski sklop, karoseriju i testove snage te onih kojima se ispituju buka, vibracije i opća razina komfora.


Našu testnu Fiestu na koncu nismo podvrgli i crash testu, ali jesmo kratkom tehničkom pregledu u sklopu kojeg su Dekrini stručnjaci ispitali stanje podvozja i opće stanje vozila. Kako se ipak radi o gotovo novom automobilu, nismo sumnjali da na njemu postoji ikakva nepravilnost, no svejedno, ovako smo u to mogli biti i sasvim sigurni.

Nije to loše znati kad čovjek kreće na put od nekih tisuću kilometara, koliko smo toga dana još trebali prevaliti. U svakom slučaju, itekako se isplatilo vidjeti kako se to radi u Dekri Klettwitz, jer riječ je o jednom od najboljih i najvećih centara te vrste u svijetu...

Ukratko

Uđe li u parabolični zavoj na ovalu brzinom od 120 km/h, testni vozač ne treba držati ruke na upravljaču. Ovalna staza Dekrinog centra duga je 5800 i široka 12 metara, sa dva pravca od po 2,3 km i omogućava razvijanje brzina koje postižu suvremeni superauti

Testni poligon podijeljen je na zone, od onih koje se odnose na voznu dinamiku preko onih za motor i pogon, karoseriju i testove snage pa sve do zona na kojima se ispituju buka, vibracije i opća razina komfora. Testnu Fiestu dali smo na kratki tehnički pregled u sklopu kojega Dekrini stručnjaci tijekom kontrole podvozja i općeg stanja vozila nisu pronašli nikakve nepravilnosti

Dekrin Tehnološki centar sa desetkom poligona i laboratorija za testiranja svih vrsta te školom sigurne vožnje smješten je tik uz trkalište EuroSpeedway Lausitz, donedavno poznatije pod imenom Lausitzring

Posjetitelji DTM utrka na Lausitzringu imaju priliku sudjelovati u raznim simulacijama te iz prve ruke isprobati i kako to izgleda kad, primjerice, dođe do okretanja vozila na krov. Jedan od poslova kojima se bavi Dekrin centar je i ispitivanje usuglašenosti trkaćih automobila s pravilnikom DTM prvenstva

Dekrini stručnjaci u DTM prvenstvu obavljaju rutinske preglede trkaćih auta po slučajnim uzorcima, a uvijek važu i prvih 10 auta na kvalifikacijama te prva 3 nakon utrke

Nema DTM utrke bez Dekrinog nadzora
Jedan od poslova kojima se bave Dekrini stručnjaci je i ispitivanje usuglašenosti trkaćih automobila Audija, Mercedesa i BMW-a s pravilnikom DTM prvenstva. Kako to točno izgleda mali smo prilike vidjeti na primjeru utrke na Lausitzringu, gdje nas je u posebnom kamionu-pokretnom laboratoriju Dekre ugostio prvi čovjek centra Volker Noske, koji zajedno sa Dekrinim koordinatorom za motosport
Wolfgangom Dammertom obavlja nadzor svih utrka u kalendaru. Osim što se brinu o raspodjeli setova guma 22-ici vozača, Dekrini stručnjaci obavljaju rutinske preglede trkaćih auta prema slučajnim uzorcima, važu prvih deset automobila na kvalifikacijama i prva tri nakon utrke, uzimaju uzorke goriva, sucima ustupaju podatke telemetrije...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:32