
Kineski proizvođač automobila BYD koji idućeg mjeseca stiže i na domaće tržište, upravo je predstavio novu tehnologiju pod nazivom ‘Božje oko‘ (God‘s Eye) koja će dolaziti kao standard na većini modela bez dodatnih troškova.
Nova tehnologija poznata kao DiPilot sustav - donosi autonomne značajke razine 2 na električnim vozilima čija je cijena ispod 10.000 eura.
Dok autonomija razine 2 zahtijeva kontrolu vozača nad automobilom (vozilo istovremeno kontrolira upravljanje, ubrzanje i kočenje u određenim situacijama vožnje na autocestama i prometnim gužvama), BYD-ov DiPilot uključuje i mogućnosti vođene umjetnom inteligencijom i prilagodljivi hardver s mogućim nadogradnjama.
Na primjer, početni DiPilot 100 podržava navigaciju autocestom, promjenu trake i izbjegavanje prepreka. BYD planira dodati kontrolu gradske vožnje putem OTA (over-the-air) ažuriranja. Također, sustav uključuje parkiranje na daljinu s preciznošću parkiranja od dva cm te autonomno kočenje u nuždi (AEB) pri 100 km/h. Oslanja se na podatke s ukupno 12 kamera, 5 radara i 12 ultrazvučnih senzora.
Usporedbe radi, konkurenti poput Tesle naplaćuju otprilike 8.000 eura za svoj Full Self-Driving (FSD) paket na skupljim modelima.
BYD-ova prednost leži u opskrbljivanju sustava kontinuiranim protokom podataka o stvarnoj vožnji iz svakog vozila opremljenog DiPilotom. Kamere, radar i senzori bilježe sve situacije u vožnji, a istovremeno čuvaju anonimnost vozača, piše RD.
Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu istaknuo je da BYD ima najveću bazu podataka u Kini.
"BYD trenutno ima 110.000 inženjera, a njih 5.000 je zaduženo za istraživanje i razvoj inteligentne vožnje. Prošle smo godine prikupljali 72 milijuna kilometara dnevno.
To nam je pomoglo da razvijemo sustav ‘Božje oko‘ sljedeće generacije", rekao je Chuanfu.
Predsjednik BYD-a je istaknuo da će u sljedeće 2 do 3 godine inteligentna vožnja postati neizostavna tehnologija prilikom kupnje automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....