ZAŠTITA PJEŠAKA

Tehnologija koja mijenja sve: Ovo su pametni pješački prijelazi, pogledajte kako funkcioniraju

Sustav pametnog pješačkog prijelaza opremljen je nizom senzora koji detektiraju prisutnost osobe koja će prijeći
 sialtronica
Sustav pametnog pješačkog prijelaza opremljen je nizom senzora koji detektiraju prisutnost osobe koja će prijeći

Pješački prijelazi, ili kako ih svi zovemo zebre, malim LED diodama i svjetlosnim signalima obavještavaju vozače o dolasku pješaka. Svi znamo koliko je bitno poštivati prednost prolaska pješaka na pješačkim prijelazima. O tome se uči na prvim satovima u auto školama.

No nije uvijek slučaj da vozači propuštaju pješake, nekad zbog loših vremenskih uvjeta ili po noći vozači niti ne vide dolazak pješaka. Pogotovo ako je pješak obučen u crno, odnosno manje reflektirajuću odjeću. Također, moderna pošast su mobiteli, koliko puta vozači ne primijete pješake jer im je pogled zalijepljen za zaslon pametnog telefona.

Danas često vidimo uspornike pred zebrama ili su one iscrtane na povišenom dijelu asfalta, gdje vozači ionako moraju usporiti. Ali to nije jedino rješenje. Španjolska tehnologija mogla bi postići željene ciljeve: smanjenje brzine vozača i poboljšanje vidljivosti i za pješake i za vozače. Sialtronica je asturijska tvrtka specijalizirana za razvoj inovativnih rješenja za prometne znakove. Kroz ta rješenja žele postići sigurniju i učinkovitiju mobilnost koja štiti vozače i pješake.

Prema izvješću Europskog instituta za inovacije i tehnologiju (EIT Urban Mobility), pokazalo se da jedna od njegovih formula smanjuje broj nesreća do 70 posto na cestama na kojima je ugrađena.

Radi se o Retrolight sustavu, pametnom pješačkom prijelazu. Opremljen je nizom senzora koji detektiraju prisutnost osobe koja će prijeći, i tada se krajevi crta pješačkog prijelaza snažnije osvijetle.

Kako? S malim LED panelima i vertikalnim signalima, koji upozoravaju automobile na prisutnost pješaka u blizini prijelaza. Ova svjetla su dizajnirana da izdrže udarce i veliku masu, prolaz kamiona težine do 60 tona, a također su i vodootporna. U tom smislu, dizajnirana su za ekstremne uvjete.

Ova tehnika nije jedina namijenjena povećanju sigurnosti na ovom dijelu ceste: neki su se odlučili za trodimenzionalne pješačke prijelaze koji potiču instinktivno kočenje vozača, rješenje koje možemo vidjeti kod naših susjeda Slovenaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 05:42