SAVJETI POZNAVATELJA

Što u ovom trenutku treba znati ako planirate kupiti EV? Evo i savjeta domaćeg vlasnika Tesle

Pri kupovini električnog automobila najbitnije je dobro se raspitati. Bitan faktor u vašoj odluci trebale bi biti i vaše potrebe
Punjenje Tesle
 Tesla

Na samom početku pojavljivanja na tržištu električne automobile su kupovali isključivo ljudi koji su prije toga napravili dobro istraživanje i upoznali se s njihovim korištenjem. Danas EV-ovi polako postaju mainstream, sve ih je više na cestama zahvaljujući i izdašnim poticajima svake godine, Tesla Motors je stigao u Hrvatsku, a o njihovoj kupnji su počeli razmišljati i oni koji do prije par godina to nisu imali ni "u peti" i to bez obzira što i dalje postoje problemi s infrastrukturom punionica, samih visokih cijena vozila i dometa.

No, poduzetnik Saša Cvetojević, koji već sedam godina vozi Teslu Model S na našim prometnicama na svom Facebook profilu dao je par smjernica kako se snalaziti ako u ovom trenutku ili idućem razdoblju razmišljate o nabavi.

Za početak, Saša se osvrnuo na plug-in hibride, za koje ističe kako biste trebali biti oprezni jer često dolaze često dolaze s najlošijim od oba svijeta. 'Na stranu mala baterija i sporo punjenje, ali kvarovi na takvim automobilima, jednom kad istekne garancija, mogu biti, i najčešće jesu – iznimno skupi'. Ipak, Saša navodi Toyotu, koja se hibridima bavi već godinama i 'zna što radi', kao dobar izbor.

Pri kupovini električnog automobila najbitnije je dobro se raspitati i istražiti. Pri svemu, bitan faktor u vašoj odluci trebale bi biti i vaše potrebe, u smislu kilometraže koju prelazite godišnje, koliko često vam auto stoji, te koliko često idete na put dulji od 300 kilometara. 'Ako imate kuću, i prelazite oko 50-ak kilometara dnevno, te par puta godišnje idete na more ili neki drugi duži put – električni automobil je odličan izbor za vas', ističe Saša.

Bitno je razmišljati i gdje ćete puniti vaš EV. Najbolja opcija bio bi vaš dom, dok je dobra alternativa punjenje na poslu. 'Ako ne možete puniti doma ni na poslu, onda razmislite postoje li punjači na mjestima koja često posjećujete i gdje se zadržavate bar 1 sat – Shopping centri, garaže, javni punjači uz prometnice... Tamo ćete morati otići u prosjeku 2 puta tjedno, no to ovisi o snazi i tipu punjača i utičnici u vašem automobilu', ističe Saša.

Ako kupite električni automobil, dugogodišnji vlasnik prve Tesle u Hrvatskoj ističe par nepisanih pravila. Kao prvo, od neizmjerne važnosti je znati da punjač nije parking mjesto. 'Nikad ni u kojem slučaju ne ostavljajte automobil na punjaču ako niste uštekani i ne punite. To je 100 puta gore od onoga kad vlasnik fosilca ostavi tamo parkiranog svoj automobil. On možda i ne razumije, ali vi definitivno znate zašto služi punjač...'.

image
Tesla Model S na ulicama Zagreba 2014.
Ivan Lacković

Kao drugo pravilo u svom malenom 'vodiču' Cvetojević navodi vođenje brige o vremenu potrebnom da se baterija vašeg EV-a napuni. 'Kad ste napunili automobil, budite pristojni i maknite ga. (...) Ako ipak niste u mogućnosti otpojiti vozilo s punjača, nije loše ostaviti broj telefona na koji vas netko može dobiti ako mu je potrebno punjenje. (...) Kako god, sve više operatora punionica uvodi 'idle fee', pa ćete platiti komociju ostavljanja automobila na punjaču nakon punjenja'.

Bitno je ostaviti mjesta na punjaču i drugom EV-u da se može puniti, ako punjač ima dva ili više priključka, naravno. Uz to, 'nemojte nikad (bez stvarno velike potrebe) isključivati punjač, pogotovo ako je netko drugi spojen. Konačno, 'čuvajte opremu na punjačima. Ako kabel ne vratite ispravno, utikač može pasti i oštetiti se, a kao takav može biti opasan, a ispravna infrastruktura nam treba svima'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:14