nova pravila

Što čeka promet i sigurnost na cestama? Od 1. travnja kanabis postaje potpuno legalan u Njemačkoj

Neki zagovaraju postavljanje granice THC-a koja bi omogućila vozačima koji povremeno konzumiraju kanabis da voze

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

 Profimedia

S promjenama u zakonu koje stupaju na snagu 1. travnja u Njemačkoj, pušenje kanabisa za osobe starije od 18 godina u Njemačkoj postaje potpuno legalno.

Njemačko udruženje za proučavanje prometa (DVW) izražava zabrinutost zbog potencijalnog porasta broja vozača koji će upravljati vozilom pod utjecajem kanabisa. Profesor Kurt Bodewig, na čelu DVW-a, naglašava: "Iako kanabis postaje zakonski prihvatljiv, vožnja nakon konzumacije THC-a ni u kom slučaju nije sigurna niti dopuštena. Važno je zapamtiti: ako konzumirate, ne sjedajte za volan!"

image

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

Profimedia

Međutim, legalizacija ne otvara vrata vožnji pod utjecajem ove supstance, a kada su u pitanju vozači, pravila su jasna i stroga.

Zakon o cestovnom prometu trenutno tretira vožnju pod utjecajem kanabisa kao prekršaj, s mogućnošću da postane i kazneno djelo. Buduća pravila o konzumaciji kanabisa na cesti bit će ključna za ocjenu njezina utjecaja na sigurnost prometa.

Različite studije pokazuju da konzumacija kanabisa može značajno utjecati na sposobnost vožnje, čineći vozače sporijima, otežavajući im održavanje trake i usporavajući reakciju. Međutim, zbog prethodne ilegalnosti kanabisa, točni podaci o nesrećama povezanim s njegovom konzumacijom su ograničeni.

image

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

Profimedia

Industrija osiguranja poziva na brzo uspostavljanje jasnih pravila. Jörg Asmussen iz GDV-a (Njemačka udruga osiguravatelja) zagovara postavljanje granice THC-a koja bi omogućila vozačima koji povremeno konzumiraju kanabis da i dalje zakonito upravljaju vozilom, slično ograničenju za alkohol, piše portal Motor1.

Trenutačno, vozači koji konzumiraju kanabis riskiraju kazne, zabrane vožnje i negativne bodove čak i za najmanje tragove THC-a u krvi, što predstavlja problem zbog sporijeg metabolizma THC-a u odnosu na alkohol.

Nakon nesreće, vozači pod utjecajem THC-a mogu izgubiti pravo na osiguranje, što dodatno komplicira situaciju. Stoga je nužno postavljanje jasne granice THC-a zasnovane na znanstvenim dokazima, posebice za vozače početnike i profesionalne vozače.

image

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

Profimedia

Richard Goebelt iz TÜV-a upozorava na potencijalne rizike konzumacije kanabisa za sigurnost na cestama, kritizirajući brze promjene bez temeljite procjene rizika. Stoga je ključno uspostaviti ravnotežu između osobnih sloboda i opće sigurnosti, uz stroge propise koji štite sve sudionike u prometu.

Strahovi nisu neopravdani:mnoštvo država SAD-a već je legaliziralo marihuanu, a sve je više dokaza koji sugeriraju da to povećava broj prometnih nesreća. Institut za sigurnost na autocestama (IIHS) pritom navodi kako su stope porasta primijećene u Kaliforniji, Koloradu, Nevadi, Oregonu i Washingtonu, tek nakon legalizacije marihuane za rekreacijsko korištenje.

Istraživanje koje je Institut proveo otkriva da su stope ozljeda i smrtnih slučajeva u svim pet država ‘skočile u mjesecima nakon ublažavanja zakona o marihuani‘.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:31