PROGNOZA

Stiže novo doba: Već za nekoliko godina električni auti će postati najprodavaniji u Europi

Ipak, geopolitički utjecaji, manjak sirovina za baterije i slaba mreža punionica mogli bi ograničiti napredovanje

Električni automobil na punjaču

 AFP

U prvih pet mjeseci ove godine je na europskim tržištima udio prodanih električnih automobila u EU, Švicarskoj, Islandu, Norveškoj i Ujedinjenom kraljevstvu iznosio prosječno 11,3 posto.

Na naprednim i bogatim tržištima on je još veći. U Nizozemskoj električni automobili imaju udio oko 18 posto, u Švedskoj 26 posto, a u Norveškoj su potpuno potisnuli benzince i dizelaše i drže nevjerojatnih 79,2 posto tržišta. Situacija na siromašnijim tržištima je potpuno drugačija.

U Hrvatskoj je udio električnih automobila među novim autima u prvoj polovici ove godine samo dva posto.

Da ofenziva električnih automobila neće prestati prognozira tvrtka za analizu tržišta Dataforce: Njihovi stručnjaci uzeli su u obzir tržišne trendove i planove proizvođača za budućnost.

image

Električni automobil

Profimedia

Kako svi forsiraju nove električne modele i polako zanemaruju one s "klasičnim pogonom" vrlo skoro kupci neće imati previše izbora za kupnju benzinca i dizelaša, dok će ponuda električnih automobila biti zaista raskošna. Na primjer Fiat će već od 2027. nuditi samo električne automobile,

Mercedes to planira učiniti do 2030., a Volkswagen 2033. godine. Najkasnije 2035. kupci neće više imati previše izbora. Gotovo svi automobili će biti električni.

Prema prognozi Dataforcea udio novih električnih automobila rapidno će rasti kroz godine koje nam slijede. Već 2027. on bi trebao iznositi 21 posto, 2030. će narasti na 56 posto, a 2035. bi trebao iznositi najmanje 80 posto.

image

Električni automobil

Matija Djanješić/CROPIX

Dataforce ipak upozorava da bi se mogle pojaviti okolnosti zbog kojih bi se taj razvoj mogao usporiti. Naime, geopolitički utjecaji, manjak sirovina za izradu baterija i spori razvoj mreža punionica mogli bi ograničiti napredovanje električnih automobila, a to znači da bi se i europska CO2 agenda tada morala mijenjati.

U analizi se spominje i da je većina kupaca u Europi vrlo otvorena prema budućoj kupnji električnog automobila. Na najvećim tržištima, u Francuskoj, Italiji, Njemačkoj, Španjolskoj i Ujedinjenom kraljevstvu više od 50 posto potencijalnih kupaca spremno je prijeći na alternativne pogone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:15