Mercedes je u travnju predstavio novu E-klasu, a sada je početak prodaje u Hrvatskoj obilježen svečanom premijerom za novinare u Samoboru. Šesta generaciju pod internom oznakom W214, posljednji novi model na platformi MRA II tehnološki je najnapredniji je model u gami.
Nova generacija E-klase dobila je dva centimetra dulji međuosovinski razmak (2,96 metara), širi trag kotača i duljinu (4,94 metara), a uz doplatu i zračni ovjes sprijeda i straga, kao i upravljanje na sva četiri kotača.
Proporcijama najviše podsjeća na prethodnika iz 2016., a linijama na luksuznu S-klasu. Sprijeda su sad dva reda diodnih svjetala (iznad i ispod glavnih matričnih svjetala visoke rezolucije), a osvijetljena je i crna maska hladnjaka sa sitnim trokrakim zvijezdama, zbog koje podsjeća i na električni EQS.
Zaštitni znak njemačkog proizvođača našao je mjesto i u stražnjim svjetlima – četiri pozicijska, odnosno svjetla kočnice također nose oblik trokrakih zvijezda. Kvake su, kao što je to u posljednje vrijeme već uobičajeno, skrivene u karoseriji i iskaču kad se automobil otključa, a od pogleda su skrivene i ispušne su cijevi.
Naravno da je S-klasa poslužila kao predložak i za unutrašnjost. Najveća novost su tri umjesto dva ekrana kod prethodnika W213 iz 2016., a kamera i software vode računa da vozač za vrijeme vožnje ne gleda u ekran ispred suvozača. Ako se, pak, na ekranu ne vrti film ili glazbeni spotovi, prikazuje se zvjezdano nebo.
Uobičajene akcije, kao što su uključenje grijanja sjedala na niskim temperaturama ili omiljene radio-stanice na putu kući s posla, automatski pokreće umjetna inteligencija (AI), a zahvaljujući selfie-videokameri u vožnji moguće je održavati i sastanke putem Zooma ili Webexa. I sve bi se trebalo odvijati nevjerojatno brzo zahvaljujući središnjem računalu.
Što se, pak, tiče sigurnosnih sustava, nova E-klasa nudi sve što i luksuzna S-klasa, uključujući i autonomnu vožnju razine3.
U ponudi su blagohibridni benzinac (E 200/204 KS) po cijeni od 73.445 eura i dizelaš (E 220 d/197 KS) za početnih za 76.215 eura, kao i dva plug-in hibridna benzinca (E 300 e/204 KS i E 400 e 4Matic/252 KS) s početnom cijenom od cijenom od 84.380 eura.
Oba plug-in hibrida trebala bi zahvaljujući većoj bateriji samo na struju imati doseg od 100 kilometara. Kasnije bi se trebali pojaviti još i 2,9-litreni redni šesterocilindraši sa 360 KS (benzinac) i 330 KS (dizelaš), a na svoje će doći i ljubitelji oznake AMG-a...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....