PREVIŠE IH JE

Stellantis mora ukinuti neke marke: ‘Svi koji ne mogu opravdati svoje postojanje prodajom...‘

Marke koje ne mogu opravdati svoje postojanje prodajom, profitabilnošću ili jasnom ulogom unutar grupacije mogle bi se naći u problemima

Stellantis, ilustracija

 Thibaud MORITZ/AFP
Marke koje ne mogu opravdati svoje postojanje prodajom, profitabilnošću ili jasnom ulogom unutar grupacije mogle bi se naći u problemima

Dolaskom Antonija Filose na čelo Stellantisa započinje novo, potencijalno osjetljivo poglavlje za jednog od najvećih automobilskih koncerna na svijetu. Prema informacijama koje prenosi Reuters, novi izvršni direktor već je krenuo u dubinsku analizu poslovanja, a među temama koje se sve otvorenije spominju jest i sudbina pojedinih marki. Posebno onih u Europi.

image

Antonio Filosa

Stellantis

Filosa je formalno preuzeo funkciju još u svibnju, kao nasljednik Carlosa Tavaresa, ali naslijedio je i niz problema. Stellantis se već neko vrijeme suočava sa slabijim prodajnim i financijskim rezultatima, dok istodobno upravlja iznimno širokim portfeljem marki koje nisu jasno pozicionirane. U Europi ih je čak 11, često s preklapajućim identitetima i ciljnim skupinama, dok su američki brendovi gotovo zaseban svijet unutar istog koncerna.

Prema izvorima bliskima kompaniji, Filosa želi promijeniti filozofiju upravljanja. Umjesto snažnog fokusa na kratkoročnu profitabilnost, kakav je obilježio razdoblje njegova prethodnika, naglasak bi se trebao prebaciti na rast prodaje i bolju iskorištenost proizvodnih kapaciteta. Drugim riječima, važnije je da tvornice rade i da modeli pronalaze kupce, čak i ako to kratkoročno znači manju dobit.

image

Lancia Ypsilon HF Line

Lancia

Takav pristup otvara i neugodna pitanja. Ako se traži zdraviji i jednostavniji sustav, onda je logično preispitati i ima li svaki brend dugoročnu svrhu. Upravo zato se sve češće spominje mogućnost "rezanja" portfelja u Europi. Neki premium brendovi bilježe simbolične prodajne brojke, dok se Lancia i DS obraćaju vrlo sličnim kupcima. S druge strane, Opel i Peugeot ostvaruju solidne rezultate, ali ni njihovo međusobno pozicioniranje nije uvijek kristalno jasno.

To ne znači da će neke od velikih marki nestati preko noći. No, prema Reutersu, od svih se očekuje jasna dugoročna strategija i dokaz održivosti. Brendovi koji ne mogu opravdati svoje postojanje prodajom, profitabilnošću ili jasnom ulogom unutar grupacije mogli bi se naći u ozbiljnim problemima.

image

Opel Astra

Opel

Investitori su, barem zasad, pokazali razumijevanje za takav smjer. Spremni su prihvatiti slabije kratkoročne rezultate ako Filosa uspije postaviti temelje stabilnijeg i logičnijeg Stellantisa u godinama koje dolaze. Za europske marke to znači razdoblje neizvjesnosti, ali i priliku da konačno jasno definiraju tko su, kome se obraćaju i zašto bi trebale ostati dio ove automobilske obitelji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 10:10