
‘Elektrifikacija mobilnosti‘, dvije su riječi koje su punila usta većina čelnika proizvođača automobila posljednjih desetak godina. Svi su se naglo okrenuli proizvodnji e-vozila te obećavali brda i doline kada su u pitanju prodajne brojke i asortiman motora u modelima.
Međutim, ono što je gola istina jest da je Njemačkoj prodaja električnih automobila u 2024. pala za 2,7 posto kod Volkswagena, dok je Audi pogođen još više s padom od čak 7,8 posto isporuke vozila s nultom emisijom štetnih plinova. Realnost je tako velikim igračima dala pljusku, a javnost jasno poručila: ‘Ne želimo voziti električne automobile!‘
Ono što su veliki proizvođači obećavali i navrat nanos željeli prisiliti kupce da kupuju upravo baterijska vozila, srušilo se kao kula od karata, ili od pijeska, kako vam je draže.
Kada je u pitanju cijela Volkswagen grupacija, potražnja za e-mobilnošću pala je za 3,4 posto. To je dokaz da će potpuni prijelaz na e-pogone biti nešto teži nego što se mislilo. Prema najnovijem izvješću, kako javljaju njemački mediji, dvije marke žele uložiti više novca u reviziju trenutačnih modela motora s unutarnjim izgaranjem.
Time bi se produžio životni ciklus automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema nekoliko upućenih citiranih od strane Handelsblatta, njemačkog medija koji se bavi financijama, politikom i gospodarstvom, VW i Audi žele odgoditi svoje EV ciljeve u Europi. Proizvođač automobila sa sjedištem u Wolfsburgu planirao je do 2033. biti isključivo električni na Starom kontinentu, ali to očito više nije slučaj.
Audi si je čak postavio plemeniti cilj eliminacije motora s unutarnjim izgaranjem diljem svijeta do iste godine. Audi je već priznao da ostaje "fleksibilan", prema izjavi izvršnog direktora Gernota Döllnera.
U VW-u šef tehničkog razvoja Kai Grünitz ne isključuje da će se Golf ‘osmica‘ ipak prodavati do sredine sljedećeg desetljeća. Potpuno električni Golf 9, zvani ID.Golf, bit će dostupan do kraja desetljeća, pa VW ne isključuje da će nekoliko godina paralelno prodavati ova dva modela.
Prema Handelsblattu, odluka o daljnjim ulaganjima u modele s motorima s unutarnjim izgaranjem bit će donesena početkom ožujka. Ako Volkswagen i Audi odluče to učiniti, to bi logično imalo utjecaja na sestrinske modele drugih marki VW grupe, posebno Škodu i Seat/Cupru. Međutim, ako se Europska unija bude držala svog ambicioznog cilja prisiljavanja proizvođača automobila da od 2035. godine prodaju samo električne automobile, automobilska industrija neće imati drugog izbora nego poslušno se držati zahtjeva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....