Jučer navečer je stigla iznenađujuća vijest. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares dao je neopozivu ostavku koja na snagu stupa odmah. Vijest je bila potpuno neočekivana jer je Tavares ranije rekao da planira otići u mirovinu 2026. godine nakon što mu istekne aktualni ugovor.
Stellantis je objavio kratko priopćenje u kojem stoji da je upravni odbor tvrtke prihvatio ostavku te da su već krenuli u potragu za novim izvršnim direktorom. Očekuje se da će odluka o novom direktoru biti donesena tijekom prve polovice 2025., ali će se u međuvremenu uspostaviti privremeni izvršni odbor koji će voditi predsjednik John Elkann.
U izjavi, Elkann je rekao: “Naša zahvala ide Carlosu za njegove godine predane službe i uloge koju je igrao u stvaranju Stellantisa, uz prethodne uloge u reformiranju PSA-a i Opela, postavljajući nas na put da postanemo globalni lider u našoj industriji.” Dodao je: “Veselim se suradnji s našim novim privremenim izvršnim odborom, uz podršku svih naših kolega iz Stellantisa, dok dovršavamo proces imenovanja našeg novog glavnog izvršnog direktora. Zajedno ćemo osigurati nastavak implementacije strategije tvrtke u dugoročnim interesima Stellantisa i svih njegovih dionika.”
Proizvođač automobila nije otkrio što je izazvalo iznenadnu ostavku, ali Stellantisov viši neovisni direktor, Henri de Castries, dao je do znanja da su postojala neslaganja s Tavaresom. Pojedinosti su ograničene, ali de Castries je rekao da je “uspjeh Stellantisa od njegovog nastanka ukorijenjen u savršenoj usklađenosti između referentnih dioničara, uprave i glavnog izvršnog direktora. Međutim, posljednjih su se tjedana pojavila različita stajališta koja su rezultirala današnjom odlukom uprave i glavnog izvršnog direktora.”
Čini se da to implicira da je odluka bila zajednička nakon što su se dvije strane sukobile. Međutim, nema izravnih informacija o čemu se radilo o nesuglasicama.
Vjerojatno ćemo saznati više u nadolazećim danima i tjednima, ali Tavares je bio pod pritiskom s gotovo svih strana. Sindikat radnika u automobilskoj industriji u SAD-u je otvoreno pozivao na njegovo otpuštanje, dok su talijanski radnici stupili u štrajk u listopadu prosvjedujući protiv smanjenja proizvodnje. Također, Stellantis se i nekoliko puta sukobio s talijanskim vlastima. Trgovci su također bili protiv Tavaresa jer je Stellantis napravio niz pogrešnih koraka koji su rezultirali napuhanim cijenama, previše zaliha i jednoličnom, nimalo impresivnom ponudom modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....