NOVITET

Snažniji i ekološki prihvatljiviji: Kia Sorento po prvi put kao plug-in hibrid snage 265 KS

Kod nas Sorento PHEV stiže početkom iduće godine sa 7-godišnjim tvorničkim jamstvom za cijelo vozilo uključujući i baterije
Kia Sorento plug-in Hybrid
 Kia

U 18-godišnjoj povijesti Kije Sorento sada taj veliki SUV po prvi put dolazi s kombiniranim pogonom te kombinira izuzetnu praktičnost s niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u D SUV segmentu.

Plug-in hibrid je druga elektrificirana izvedba u ponudi novog Sorenta koja kombinira snažan turbobenzinski motor s moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju uz nultu emisiju štetnih plinova.

Kao i ostali modeli i plug-in hibridni Sorento se Pritom se može pohvaliti velikom prostranošću i svestranošću, zahvaljujući inovativnoj platformi što jamči prostranu kabinu i pozamašan prtljažnik uz 5 ili 7 sjedala.

Vizualno je Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniranu vanjštinu kao ostale izvedbe, uz dodatak ‘eco plug-in’ oznaka i dodatnu utičnicu za punjenje na desnom boku stražnjeg kraja (na lijevom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se razlikuje od ostalih.

image
Kia Sorento plug-in Hybrid
Kia

U unutrašnjosti je kabina u odnosu na klasičnu izvedbu većinom nepromijenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna instrumentna ploča redizajnirana, s novom grafikom i brojačima, koji vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage.

Infotainment sustav s 10,25-inčnim zaslonom na dodir donosi nove funkcionalnosti koje vozačima omogućavaju jednostavno lociranje mjesta za punjenje na putu.

Općenito, Sorento PHEV nije samo "najčišća" izvedba Sorenta nego i najsnažnija. Srce ovog ‘turbo hibridnog’ pogona je njegov 1,6-litreni T-GDi motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Motor djeluje u kombinaciji s litij-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom okretnog momenta od 304 Nm.

Tako Sorento PHEV ukupno postiže 265 KS i 350 Nm okretnog momenta, a njegov domet na struju dovoljan je većini vozača za dovoljno kilometara samo na struju u gradskim uvjetima. Homologirani podaci (prvenstveno domet na struju i emisije CO2) bit će poznati prije početka prodaje.

image
Kia Sorento plug-in Hybrid
Kia

naga se na kotače prenosi preko 6-stupanjskog automatskog mjenjača koji paralelno omogućava punu snagu motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini i izravan pristup do baterijske snage pri višim brzinama.

Različite inovacije novoj izvedbi Sorenta garantiraju status najnaprednijeg Kijinog plug-in hibrida. Novi model donosi Kijinu prvu uporabu neovisnog vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno djelovanje i učinkovitost visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorištava novu dvoslojnu strukturu elektro motora od 66,9 kW, što smanjuje buku i vibracije.

Motor ima Smartstream inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promjenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD - Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uvjete vožnje. To motoru omogućava djelovanje u različitim ciklusima izgaranja, s optimiziranjem motornih mogućnosti i nižom potrošnjom goriva.

Kijina nova platforma za velike SUV-ove, predstavljena s 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom izvedbom, igra ključnu ulogu u smještanju novog pogona. Ova inovativna struktura i smještaj nudi puno prostora za putnike i prtljagu, s baterijom postavljenom ispod dna kabine.

image
Kia Sorento plug-in Hybrid
Kia

Zato Sorentova PHEV izvedba nudi izuzetnu prostranost za pet do sedam osoba, kao i njegova hibridna i dizelska izvedba. Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svojem razredu – do 809 litara (sa 7 sjedala) ili 898 litara (s 5 sjedala) s 2 reda sjedala. Kod izvedbe sa 7 sjedala, s podignutih svih 7 sjedala, volumen prtljažnika iznosi 175 litara (u odnosu na 179 litara kod hibridne izvedbe).

Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo tehnoloških inovacija kao ostale izvedbe Sorenta: infotainment sa zaslonom na dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Na raspolaganju je i BOSE surround-sound audio sustav s 12 zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima te ambijentalna rasvjeta koja korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvjete u kabini.

Sorento također pruža Kijin inovativni telematski sustav UVO Connect koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući povezivosti zaslona na dodir i njegovog pametnog telefona. Usluge Kia Live omogućavaju prometne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive tačke, kao i detalje o eventualnim parkirnim mjestima uz cestu i na uređenim parkiralištima (uključujući cijenu, lokaciju i raspoloživost) – pored mjesta za punjenje u blizini. UVO Connect također vozačima omogućava slanje rute vozilu prije početka putovanja, kao i provjeravanje lokacije vozila bilo kada.

image
Kia Sorento plug-in Hybrid
Kia

Novi Sorento Plug-in Hybrid nudi različite Kijine napredne sustave asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) koji doprinose većoj sigurnosti. Na raspolaganju su sustav za sprječavanje naleta s prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila te "FCA raskrižje" koji prepoznaje vozila na raskrižjima tijekom skretanja, sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu.

Tu je i pregled okoline vozila te sustav za sprječavanje sudara s vozilima u mrtvom kutu, inteligentni sustav za upozoravanje na ograničenja brzine, radarski tempomat s funkcijom Stop&Go i navigacijski radarski tempomat, sustav za održavanje vozila na voznoj traci, upozoravanje na dekoncentraciju vozača i pomoć kod vožnje na autocesti.

Također nudi sustav za pomoć kod vožnje unatrag s asistencijom kod parkiranja unatrag i asistencijom kod sprječavanja sudara kod vožnje unatrag. Sorentov sustav za sigurno napuštanje vozila prepoznaje vozila ili bicikliste koji dolaze straga ili s boka kada je Sorento parkiran ili miruje, a pored toga putnike zvučno i vizualno upozorava prilikom otvaranja vrata.

Novi Sorento dobio je i Kijin višestupanjski kočioni sustav koji vozilu omogućava ublažavanje posljedica sekundarnih sudara. Sustav automatski koči kada se nakon početnog sudara aktiviraju zračni jastuci čime štiti putnike od sekundarnih čeonih ili bočnih sudara.

U Europi raspoloživ od početka 2021., sa 7-godišnjim tvorničkim jamstvom za cijelo vozilo (uključujući elektro motor i baterijski sklop) i to do 150.000 prijeđenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja kilometraže), kada će biti poznate i cijene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:13