ZAŠTO IH NE PRODAJU?

Sigurno ste se zapitali što se na kraju događa s testnim autima? Ugledni proizvođač napokon otkrio istinu

Osim kamufliranih prototipova nerijetko su među njima znaju biti i "potpuno serijski" automobili koji su korišteni za testne vožnje

BMW modeli, ilustracija

 Profimedia

Jeste li se ikada zapitali što se na događa sa svim prototipovima i predserijskim testnim automobilima nakon što obave svoju zadaću? Istina, koju je sada otkrio BMW, vrlo je težak prizor za sve ljubitelje automobila jer se uglavnom radi o modelima s malo kilometara koji su gotovo identični onima koji će se kasnije naći u prodaji. Naime ti automobili se nakon završetka testiranja - uništavaju.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Iako su gotovo spremni za serijsku proizvodnju, ovi automobili su namijenjeni za predserijsko testiranje koje služi da bi se provjerile sve komponente vozila i poboljšalo te zamijenilo ono što "ne valja".

Dakle, neki dijelovi ili detalji na ovim autima se razlikuju od onih koji će se naći u serijskoj prodaji te bi bilo previše rizično pustiti ovakav auto u prodaju kao rabljeni automobil, unatoč tome što bi se uz darežljiv popust sigurno našlo mnogo zainteresiranih kupaca. Također, prodaja ovakvih automobila mogla bi biti vrlo upitna s pravne strane. Zbog toga BMW već 30 godina ima dobro uhodan proces za stavljanje izvan pogona ovakvih automobila u Centru za recikliranje i rastavljanje (RDZ) BMW Grupe.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Svake godine u RDZ-u se reciklira nekoliko tisuća vozila. Uglavnom se radi o pretprodukcijskim vozilima koja su ispunila svoje testne svrhe i stoga nisu prikladna za prodaju kupcima. Osim kamufliranih prototipova nerijetko su među njima znaju biti i "potpuno serijski" automobili koji su korišteni za testne vožnje novinara i kupaca prilikom svjetskih i regionalnih premijera i sličnih događaja.

Iako su oni zapravo identični onome što će se moći kupiti također su nerijetko dio predserijske proizvodnje pa također ne ispunjavaju uvjete za puštanje u prodaju. Svi ovi automobili se rastavljaju u standardiziranom procesu, s naglaskom na odvajanje serijskih komponenti koje su prikladne za ponovno korištenje i materijala koji su prikladni za recikliranje.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Ono što je započelo 1994. godine osnivanjem pogona za recikliranje u vlasništvu tvrtke u Lohhofu, sjeverno od Münchena, razvilo se tijekom tri desetljeća u pravi centar izvrsnosti za recikliranje vozila. S obzirom na nove propise i ambiciozne ciljeve BMW Grupe, RDZ će u budućnosti postati još važniji. Znanje i iskustvo koje je tamo steknuto ključno je kada je u pitanju daljnje poboljšanje mogućnosti recikliranja svih vozila.

BMW Grupa odigrala je ključnu ulogu u postavljanju platforme IDIS (International Dismantling Information System). Tamo RDZ objavljuje podatke i nalaze koji su besplatno dostupni korisnicima diljem svijeta. Otprilike 3000 tvrtki u 32 zemlje sada koristi zajedničku bazu podataka o recikliranju kako bi saznali kako se komponente koje se mogu ponovno koristiti mogu isplativo rastaviti i kako se vrijedni materijali mogu učinkovito prikupiti.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Reciklaža vozila u RDZ-u počinje kontroliranim aktiviranjem sigurnosnih sustava, posebice zračnih jastuka, te ispumpavanjem svih tekućina iz vozila. Proces koji je dizajnirao BMW Group koristi se za neutralizaciju pirotehnike koja se koristi u zračnim jastucima. Ulje se također uklanja iz amortizera s pomoću uređaja koji je za tu svrhu razvijen u RDZ-u. Naknadno rastavljanje u početku se odnosi na recikliranje pojedinačnih komponenti. Savršeno očuvane i funkcionalne komponente sa serijskim statusom daju se registriranim trgovcima za daljnju prodaju kao rabljeni dijelovi i stoga se ne moraju bacati.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Tijekom mehaničke demontaže ostatka vozila, određeni materijali poput bakra sadržanog u kabelskim snopovima odvajaju se s pomoću posebno razvijenog stroja. Nakon uklanjanja bloka motora i mjenjača ostaci se prešaju i zatim usitnjavaju u vanjskoj tvrtki za recikliranje.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Ciljano rastavljanje auta osigurava da se današnji otpad pretvori u sutrašnje sirovine u najvećem mogućem obimu. Ovo je važno ne samo iz ekološke nego i iz ekonomske perspektive. Bakar i drugi metali korišteni u pogonskom sklopu također postižu posebno visoke prihode od prodaje. Odvojeno rastavljanje katalizatora također povećava isplativost, budući da sadrže vrijedne plemenite metale.

image

Recikliranje testnih automobila u BMW-u

BMW

Kako elektromobilnost raste, recikliranje visokonaponskih baterija također postaje sve važnije. RDZ, s partnerima iz industrije i znanosti, već dugi niz godina razvija inovativne metode za recikliranje baterija iz vozila s električnim pogonom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 10:48