ALTERNATIVNA GORIVA

Revolucija na vidiku? Kineski proizvođač GAC razvija motor koji radi na amonijak

Gotovo cijela automobilska industrija desetljećima je tražila alternative gorivima dobivenim iz nafte

Motor na amonijak, GAC

 GAC

Gotovo cijela automobilska industrija desetljećima je tražila alternative gorivima dobivenim iz nafte. Trenutačno motori s unutarnjim izgaranjem imaju dva načina da prežive punu elektrifikaciju transportnog sektora: vodik i sintetička goriva. Međutim, kineski proizvođač GAC razvija motor koji radi na amonijak i mogao bi postati treći način.

Bloomberg izvještava da GAC ​​razvija motor s unutarnjim izgaranjem koji može raditi na amonijak. Budući da sadrži vodik, ali ne i ugljik, nudi prednosti izgaranja uz manje emisije stakleničkih plinova. Treba napomenuti da se čisti amonijak razlikuje od onog koji se koristi u proizvodima za čišćenje kućanstva, koji se otapa s vodom.

image

Prvi automobil s pogonom na amonijak na svijetu, GAC

Bloomberg

Osim toga, radi se o tekućini koja je zbog vlastitih karakteristika lako transportna na sobnoj temperaturi i niskom tlaku, za razliku od vodika, te je znatno manje zapaljiva od postojećih goriva, što također olakšava njeno skladištenje. Zbog svog kemijskog sastava, kada sagorijeva proizvodi manje emisija od dizela ili benzina.

Zapravo, GAC nije samo istraživao ovu tehnologiju, već je nedavno predstavio 2,0-litreni motor koji radi na tekući amonijak i razvija 161 konjsku snagu. Kineski proizvođač tvrdi da ovaj motor smanjuje emisiju ugljika za 90% u usporedbi s tradicionalnim motorima, unatoč činjenici da se amonijak sastoji samo od atoma vodika i dušika, pa bi ga GAC ​​mogao kombinirati s određenom razinom ugljikovodika.

image

Skladištenje amonijaka (ilustracija)

YouTube Screenshot

Koliko god sve ovo zvučalo obećavajuće, amonijak kao gorivo ima niz nedostataka. Preporučljivo je kombinirati ga u određenom omjeru s benzinom kako bi se nadoknadili oni uvjeti u kojima spora brzina širenja plamena u amonijaku uzrokuje probleme, kao što je kada se motor okreće pri visokim okretajima, gdje je potrebno manje vremena za izgaranje.

Postoje i određeni infrastrukturni problemi - ne postoje benzinske postaje za točenje amonijaka, predstavlja realnu opasnost od udisanja zbog koje bi se točenje trebalo odvijati zatvorenim sustavom poput LPG-a, širi intenzivan i neugodan miris u čistom stanju, a još uvijek ispušta zagađujuće čestice poput dušikovih oksida, tako da nije posve čist.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 06:17