NIJE SLUŽBENO, ALI...

PROPAST SPEKTAKLA: Zagreb ostaje bez Autoshowa i u 2012. godini!

Čini se da, nakon 2010., ni u 2012. neće biti Zagreb Autoshowa na Velesajmu
 Ivan Kuharić/Cropix

Iako još nema službene odgode, nakon odluke PZ Auta, najvećeg i najmoćnijeg uvoznika koji zastupa čak pet brendova (Volkswagen, Audi, Škodu, Seat i Porsche), da definitivno neće nastupiti na ovogodišnjoj priredbi, gotovo je sigurno da će ona biti otkazana. Kriza prodaje novih automobila koja u Hrvatskoj traje gotovo tri godine prevelik je teret da bi se uložila velika sredstva za salon koji traje samo desetak dana.

Optimisti na ZV-u

- Mi se ponašamo kao da sajam ide dalje. Sve ćemo učiniti da priredbu održimo u zadanim terminima i za sada još nismo odustali - izjavila je Nataša Mrđen Budisavljević, voditeljica odnosa s javnošću Zagrebačkog velesajma.

Pitanje je može li se održati suvisao sajam kada je već sada jasno da neće biti glavnih igrača. Zagreb Autoshow još je uvršten u OICA međunarodne kalendare automobilskih sajmova. To znači da se svi zastupnici koji odluče izlagati moraju pridržavati skupih korporativnih pravila, a u današnjoj financijskoj situaciji to je jednostavno nemoguće.

“Internacionalni status Zagreb Autoshowa propisuje nam visoke standarde izlaganja koji povlače i visoke troškove nastupa na sajmu, što mi u ovoj ekonomskoj situaciji teško možemo opravdati”, priopćili su iz Uprave PZ Auta koji je i službeno odustao od ovogodišnjeg nastupa.

Slično razmišljaju i u Renaultu.

- Autoshow iziskuje financijski prezahtjevan nastup koji je u neskladu s vrlo niskim tržištem koje onemogućava takvu vrstu investicije - rekla je Karolina Perišić iz Uprave Renault Nissana koja je zadužena za odnose s javnošću francuske tvrtke.

Na istoj je valnoj duljini grupacija Autocommerce koja zastupa talijanske brendove Fiat, Alfa, Ferrari, Maserati, ali i američki Jeep, te GM koji zastupa Opel i Chevrolet.

Prodajni salon?

Trenutno zapravo niti jedan od uvoznika nije eksplicitno rekao da želi nastupiti, stoga je jasno da Autoshowa sigurno neće biti u nekadašnjem obliku. Postoji eventualno zamjenska mogućnost, a to je neka vrsta prodajnog sajma koji nema iza sebe oznaku OICA, odnosno bitno je manje financijski zahtjevan.

To bi značilo golo izlaganje automobila bez skupih štandova. Vozila bi se praktično odmah i prodavala. Taj bi sajam prije zanimao čiste trgovce, a manje zastupnike i ako Velesajam ponudi povoljne uvjete za svoje prostore, moguće je da se održi krnje izdanje sajma, neka vrsta 'automobilskog vašara'.

Izlagačima nudili popust od 4 posto uz avansno plaćanje



Spektakularni Zagreb Autoshow kakav je bio u prošlosti više sigurno neće postojati, a glavnog krivca treba potražiti u nekadašnjim čelnicima Velesajma koji su krizne 2010. godine bahato pristupili zastupnicima nudeći popust od samo četiri posto, i to za avansno plaćanje prostora. Tada su zastupnici prvi put okrenuli leđa sajmu, a kada se vidjelo da se može i bez njega, vrlo su male šanse da se u dogledno vrijeme vrate na stare pozicije, jer nastup bez plaćanja prostora stoji minimalno 100.000 eura po svakom brendu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:51