KAKO DO NAJ PROCJENE

Prijeđete li samo cestu vaš rabljeni može vrijediti i 32.000 kn više

Sa četiri auta u jednom smo danu obišli desetak zagrebačkih prodajnih salona i svjedočili opipljivim razlikama u financijskoj težini ponuda, koja niti u jednom slučaju nije bila manja od 6500 kuna

Izdvojili ste sat vremena, prešli tri kilometra zračne linije, a u džepu vam se iznenada našlo 32.000 kuna više... Ne, nije u pitanju sretni dobitak na kladionici ili ostavština na koju niste računali. Da bi profitirali nismo trebali čak ni opljačkati kakvu mjenjačnicu...

Jednostavno, uzeli smo četiri rabljena i krenuli skupljati ponude za otkup auta po ovlaštenim prodajnim salonima diljem Zagreba. Zadatak? Procijeniti automobil na što veći iznos, uz vremensko ograničenje od jednog radnog dana. Čisto kako bi bilo zanimljivije. A gore spomenuti iznos najveća je razlika u ponudama koje smo prikupili, što jasno pokazuje koliko se može ušićariti uz samo malo truda. Barem ako ne planirate kupiti konkretan auto, nego ganjate najunosniju ponudu za svoj rabljeni – naime, pokazalo se da većina vrši otkup isključivo uz zamjenu po sistemu staro za novo.

Znači, uz našu doplatu za novi automobil. Samo rijetki, poput salona Baotić (prodaja i servis Renaulta, Dacije, Nissana i Volva) bili su voljni ponuditi gotovinu, makar ispod cijene koja bi se mogla dobiti u prodaji preko oglasnika. No, pokazalo se da procjenitelji i prodavači u ovlaštenim salonima imaju i dobar adut kod otkupa. Iako su nam i sami, naime, redovito govorili da nisu u poziciji ponuditi realnu, tržišnu cijenu, nisu nam zaboravili spomenuti i kako će uskoro 2012., čime će našem rabljenom automobilu automatski pasti cijena za barem 4000 kuna. U trenutku kada je prodaja rabljenog često dugačak i neizvjestan proces, gotovo kao i prodaja novog, riječ je svakako ozbiljnom upozorenju. Posebno ako imate neatraktivan model...

A kako bi dobili jasniju sliku što se sve može ušićariti po salonima izabrali smo četiri auta od kojih baš svaki ima svoj faktor. Naš istraživački tim tako se našao u Ford Fiesti 1.4 iz 2009., sa čak 104.000 km, ali i plinskom instalacijom kao prodajnim adutom, Renault Scenicom 1.9 dCi, sa 65.000 km i oštećenjem lima na stražnjim vratima, uredno održavanim VW Passatom 1.9 TDI sa solidnih 93.000 km i Peugeotom 307 CC, coupe-cabrioletom iz 2005., sa 79.000 km na brojčaniku. Na prvi pogled najlakši zadatak dobio je istraživač kojeg smo posjeli u VW Passat, izuzetno tražen na tržištu rabljenih, dok smo najmanje šansi za uspjeh dali vozaču Peugeota 307 CC, kojeg vlasnik neuspješno pokušava prodati više od pola godine.

Šareno društvo, a takvi su bili i rezultati, čijoj smo analizi pristupili nakon što je istekao rok u kojem su se prodavači obavezali dostaviti ponude. Pokazalo se, naime, da nekima treba tek desetak minuta za procjenu i vrednovanje, dok su drugi temeljito pristupali pregledu, dizali auto na dizalicu i odrađivali probnu vožnju. A zatim i vijećali preko noći kako bi izdali ponudu... Ipak, najviše nas je iznenadila drastična razlika u visini ponuda, makar se većina procjenitelja koristila sustavom Eurotax, standardiziranim elektronskim vodičem za procjene. Možemo samo zamisliti kakve bi tek bile razlike da smo za usporedbu uzeli i kakav skuplji, premium model, i kao rabljeni vrijedan preko 200.000 kuna...

VIŠE SAZNAJTE U TISKANOM IZDANJU AUTO KLUBA (BROJ 656.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 03:32