DVOJAC IZ MARANELLA

Poznati svi detalji o Ferrariju 812 Competizione: Stigla i ‘targa‘ verzija od 4,4 milijuna kuna

Dvojac pokreće najsnažniji motor s unutarnjim izgaranjem bilo kojeg Ferrarijevog cestovnog automobila
Ferrari 812 Competizione (lijevo) i Ferrari 812 Competizione A (desno)
 Ferrari

Nakon što je prošli mjesec omogućio kratak pregled svog novog superautomobila s prednje-smještenim V12 u coupe izvedbi, Ferrari je sada, uz točne brojke, predstavio i kabriolet (targu). Dvojac, koji će zamijeniti 812 Superfast i GTS, mogu se pohvaliti najsnažnijim motorom kojeg je Ferrari ikad stavio u svoj cestovni automobil.

image
Ferrari 812 Competizione
Ferrari

Konkretnije, riječ je o 6,5-litrenom atmosferskom V12 koji proizvodi 830 konjskih snaga i 692 Nm okretnog momenta. Na neki način, Competizione A zamjenjuje 812 GTS-a, s još snažnijim motorom. Kao i kod coupe modela, puna snaga ostvaruje se pri 9250 okretaja u minuti, iako se V12 vrti do 9,500, pri čemu Competizione (i Competizione A) ostvaruje rekord i u toj kategoriji.

image
Ferrari 812 Competizione A
Ferrari

Korištene su određene značajke koje doprinose što manjoj težini automobila, stoga na vagi 812 Competizione teži 1487 kilograma (masa praznog vozila). Mala težina u kombinaciji s tolikom snagom omogućuje mu da dosegne stotku za samo 2,85 sekundi, a do 200 km/h treba mu 7,5 sekunde.

Maksimalna brzina iznosi 340 km/h, što je isto kao i kod običnog, ako se tako može nazvati, 812 Superfasta. Gotovo isto je i ubrzanje do 100 km/h, no prava promjena je u sprintu do 200, s obzirom na to da je 812 Competizioneu potrebno gotovo 0,4 sekunde manje nakon poboljšanja omjera mase i snage, s 1,9 kg/KS na 1,79 kg/KS.

image
Ferrari 812 Competizione
Ferrari

Još nisu poznati točni brojevi performansi za Targa izvedbu, koja će naslijediti 812 GTS-a. Možemo pretpostaviti kako će zbog dodatne težine biti nešto sporiji od coupea. Međutim, treba napomenuti kako je Ferrari razmišljao i o tome, s obzirom na to da je gornji dio Competizionea A izrađen u potpunosti od karbonskih vlakana.

Kad se ne koristi, krov se može odložiti u pretinac identičnog oblika. Prilikom odabira coupe varijante, straga ćete dobiti aluminijsku ploču u boji tijela s elementima od karbonskih vlakana koje zamjenjuje izduženo staklo "standardnog" Superfasta.

image
Ferrari 812 Competizione A
Ferrari

Automatski mjenjač sa sedam brzina i dvostrukom spojkom rekalibriran je za noviji sustav, a vrijeme prebacivanja između brzina smanjeno je za pet posto. Iako su prijenosni omjeri preneseni iz izlaznog Superfasta, Ferrari tvrdi kako su oni sada više "sportskiji", s obzirom na to da se kultni V12 sada vrti do 9500 o/min.

Uz to, nova generacija 812 koristi najnoviji sustav upravljanja na sva četiri kotača koji pridonosi okretnosti, zajedno s aerodinamičnim nadogradnjama izvedenim iz automobila Formule 1 korištenih tijekom 2010-ih. To je postignuto zamjenom četverostrukih kružnih ispušnih izlaza s parom kutnih, kako bi se oslobodilo više mjesta za veći stražnji difuzor zbog pojačavanja potisne sile.

image
Ferrari 812 Competizione A
Ferrari

Što se tiče cijena, Competizione u Italiji košta 499 tisuća eura (3,757,563 kuna), dok njegov brat blizanac bez krova još više – 578 tisuća eura (4,351,848 kuna). Tome je pridonijela limitacija broja automobila, ukupno će biti proizvedeno 999 komada Competizionea i tek 599 Competizionea A.

Međutim, Ferrari je prilikom pripreme modela kontaktirao svoje klijente širom svijeta, dajući im pravo da biraju i rezerviraju automobil. Svi su već prodani u prednarudžbama, stoga, iako su predstavljeni jučer, ne mogu se kupiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 00:22