Nakon što je prije skoro godinu i pol Rusija napala Ukrajinu svi zapadni, korejski i japanski proizvođači automobila odmah su se povukli s tržišta.
Neki zbog svojih uvjerenja i protivljenja ratu, a druge su na to natjerale sankcije.
Rusija je bila jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu, svoje tvornice su tamo imali brojni europski proizvođači, no početkom rata one su ugašene, prodane ili dane u najam te većinom sada zjape prazne.
Uvoz stranih automobila, izuzev onih iz Kine također je prekinut. Domaći proizvođači poput Lade suočili su se pak s nedostatkom sofisticiranih dijelova, koji su se uvozili sa zapada i morali jako smanjiti svoju proizvodnju.
Posljedice svega toga su da je rusko tržište automobila gotovo potpuno propalo.
Točno 508 dana nod početka rata prodaja novih automobila u Rusiji je samo sjena ove od prije rata. Tada su Rusi godišnje kupovali oko 1,2 milijuna novih auta godišnje, a danas se ta prodaja kreće negdje na razini od oko 300.000 auta na godinu. To je pad od 75 posto.
"Rusi jednostavno kupuju manje automobila i točka. To govori o slabijoj kupovnoj moći i raspoloženju potrošača u Rusiji. Rusi jednostavno ne troše novac", rekao je za Business Insider Steven Tian, istraživač s Yalea koji proučava nacionalnu ekonomiju.
Za to da Rusi ne kupuju aute ima nekoliko razloga. Kupovna moć je pala, no ni približno toliko da bi pad prodaje auta bio toliko drastičan. Mnogo realniji razlozi za to su strah od budućnosti zbog kojeg se ljudi ne upuštaju u velike investicije, ali i nedostatak adekvatnih automobila.
Većina Rusa je preferirala strane modele kojih sada gotovo nema.
"Ne samo da je prodaja pala, već je prodaja stranih marki bila jako visoka prije rata. Ako obiđete Moskvu i St. Petersburg, vidjet ćete da urbani Rusi s boljim primanjima voze samo strane marke automobila od Porschea, Jaguara do Hyundaija i tako dalje.
Jedini Rusi koji su vozili Lade bili su oni s manjim primanjima”, istaknuo je Tian.
Zbog nedostataka modela sa zapada, iz Koreje i Japana Rusi su se morali okrenuti Ladi ili kineskim markama poput Geelyja. Potonji je, na primjer, zabilježio povećanje prodaje od 88 posto u odnosu na prethodnu godinu, ali to ni blizu ne nadoknađuje ono što je izgubljeno nakon početka rata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....