ZORA EV REVOLUCIJE

Poput procvata interneta: Električni auti bi mogli biti masovno usvojeni puno brže od predviđenog

Predviđa se da će se broj prodaje električnih vozila popeti na čak 20 posto od ukupnog broja već u iduće četiri godine
Električni automobil, ilustracija
 Profimedia

Može li eksplozija interneta prije dvadesetak godina biti predložak za masovnu upotrebu električnih automobila u skoroj budućnosti? Prema BBC-jevom stručnjaku za okoliš Justinu Rowlattu, odgovor je da.

Prema njegovom promišljanju, ono što vidimo da se događa u automobilskoj industriji nije samo promjena u potražnji potrošača, već tehnološka revolucija. Čini se da mnogi proizvođači automobila dijele ovo stajalište i brzo razvijaju sve upotrebljivije električne modele.

Čini se da je kraj motora s unutarnjim izgaranjem sve bliže jer glavni proizvođači automobila otkrivaju dugoročne planove što će ne samo usporiti, već kod brojnih proizvođača kako najavljuju i potpuno prekinuti razvoj i proizvodnju motora s unutarnjim izgaranjem.

image
Električni automobil, ilustracija
Volvo

U General Motorsu tako kažu da će do 2035. godine imati sva vozila u ponudi električna, a u Fordu kaže da će sva vozila koja se prodaju u Europi biti električna do 2030. godine. Volkswagen je izjavio da će 70 posto njihovih modela biti električno do 2030., a upravo je i Fiat objavio kako će do 2030. postati potpuno električni proizvođač.

I Jaguar će električna vozila prodavati do 2025, dok će Lotus u vlasništvu Geelyja slijediti primjer tri godine kasnije. Unutar iste korporacije i Volvo će od 2030. godine nuditi samo električne modele.

Možda postoji dobar razlog za masovni egzodus benzinaca i dizelaša iz osobnih automobila: unatoč ukupnom padu prodaje automobila za petinu tijekom pandemije koronavirusa, globalna je prodaja električnih automobila u 2020. porasla za 43 posto, na ukupno 3,2 milijuna.

image
Baterije, ilustracija
Nissan

Rowlatt zamjećuje kako je takav trend već viđen kod internet revolucije što bi mogao biti putokaz. Krajem 1990-ih, tehnologija je računala počela povezivati u mrežu, a o eksploziji korištenja interneta u novom tisućljeću svjedoče brojke. Do 1995. na mreži je bilo 16 milijuna ljudi, a do 2001. bilo ih je 513 milijuna. Danas ih ima preko 3 milijarde.

S vremenom je sve bivalo bliže, brže i jednostavnije, a pokretači promjena u internetskoj statistici bile su niže cijene, a računalni je hardver bivao sve napredniji i dostupniji. Čini se da će to biti slučaj i s električnim vozilima. Električni automobili u početku su bili (i još su) uglavnom vrlo skupi, zbog visoke cijene njihovih baterija. Međutim, Madeline Tyson, iz američke istraživačke skupine za čistu energiju RMI, kaže da je prije deset godina koštala 1000 dolara po kilovat-satu baterije; a sada se približava cijeni od 100 dolara.

S obzirom na to da je danas tek pet posto prodanih automobila električnih, na početku smo karakteristične "S krivulje" kojom se razvijao i internet.

Američki UBS predviđa da će se broj prodaje električnih vozila popeti na čak 20 posto od ukupnog broja već u iduće četiri godine, da bi do 2030. godine prodaja električnih vozila skočiti na 40 posto. Od te točke, predviđa se kako će u sljedećih 10 godina, gotovo svaki novi prodan automobil biti električni.

Zora električne revolucije prema Justinu Rowlattu upravo počinje, a revolucija nas istinski očekuje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 21:32