‘NISU POŽELJNI‘

Počelo je: Prva europska zemlja zabranila poticaje za kupnju kineskih auta na struju

Građani s nižim primanjima koji kupuju električan automobili mogu dobiti 7000 eura, a svi ostali 5000 eura

Kineski BYD na IAA Mobility 2023. u Munchenu (ilustracija)

 Profimedia

Prošloga tjedna pisali smo o ‘otvaranju fronta‘ Europske unije prema kineskim proizvođačima automobila. Sve je kulminiralo u Europskom parlamentu gdje je Predsjednica Europske komisije Ursula Von der Leyen najavila da će otvoriti istragu o nepoštenim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila, što je parlament dočekao pljeskom.

Novi udarac kineskim markama upravo je zadala Francuska koja ne želi davati državne subvencije za kupovinu kineskih električnih automobila.

image

Električni automobili, ilustracija

Profimedia

Kako piše Politico, francuska vlada trebala bi uskoro izdati nove kriterije za dodjelu subvencije, a popis prihvatljivih vozila bit će objavljen sredinom prosinca.

U tom programu, građani s nižim primanjima koji kupuju električan automobili mogu dobiti 7000 eura, a svi ostali 5000 eura. Za financiranje je odvojena milijarda eura.

Što je s kineskim markama?

Francuska agencija za ekološku tranziciju procijenit će zahtjeve proizvođača automobila i odlučiti koji će modeli i dalje ispunjavati uvjete za subvenciju na temelju takozvane "ekološke ocjene" - izračunate pomoću kriterija kao što su materijali, potrošnja energije, vrsta baterije, te utjecaj prijevoza vozila u Europu na okoliš.

"Električni automobil proizveden u Kini neće imati koristi od zelenog bonusa", rekla je Agnès Pannier-Runacher, ministrica za energetsku tranziciju. To uključuje modele automobila kao što su "Dacia Spring ili China MG", dodala je ministrica te navela da će potpuni popis isključenih električnih vozila biti otkriven tek u prosincu.

image

EV punjač, ilustracija

Profimedia

Francuska, dom Renaulta i Stellantisa, pomno pazi na Kinu, koja je preplavila tržište Europske unije svojim električnim vozilima.

Uz kineske marke koje su 2022. dosegle 8 posto tržišta električnih vozila u EU, podaci Europske komisije pokazuju da bi taj udio mogli povećati na 15 posto do 2025 - piše Euractiv.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:02