VOZILI SMO

PEUGEOT 2008 Talentiran za asfalt, dobar i za blato

Novi crossover s prednjim pogonom smješten je na prilagođeno podvozje gradskog 208

Peugeot puno nade polaže na tržišni uspjeh novog malog crossovera 2008 koji ulazi u okršaj s Capturom, Mokkom, Traxom i Jukeom. Već prvi susret uživo otkriva da je Peugeot možda i najmanje od svih njih „terenac“. Više se doima kao povišeni karavan i nasljednik umirovljenog 207 SW Outdoor, što dokazuje i izostankom 4x4 pogona, čak i kao doplate. Francuski crossover izrađen je na prilagođenom podvozju 208-ice, od koje je dulji za 20 centimetara, viši za 10, a podnica mu je udaljena od tla 16 centimetara.

Potonje je sasvim dovoljno za borbu s gradskim rubnjacima ili dubljim grabama. Za razliku od vanjštine, u unutrašnjosti smo zatekli gotovo jednak prizor kao u 208, ali prostraniji i udobniji. Izvedba materijala i opreme također je uglavnom na nešto višoj razini, ali istovremeno to i ovdje znači držati u rukama upravljač najmanjeg promjera u velikoserijskim automobilima, smješten nisko i s pogledom na instrumente preko vrha obruča, pa preglednost uvelike ovisi o rastu vozača i poziciji sjedenja.

U vožnji je 2008 ugodan, prilično tih i udoban čak i na poprečnim neravninama, usklađenih je i smirujućih boja obloga te obiluje pretincima, koje dopunjuje solidan prtljažnik praktično niskog utovarnog ruba (60 cm od tla). S erijska oprema funkcionalno je potpuna i u osnovnom paketu, a nadogradnja panoramskim staklenim krovom, uređajem za automatsko parkiranje i multimedijalnim sustavom s dodirnim zaslonom diže ugođaj na višu razinu. Na cestama francuske pokrajine Alsace isprobali smo kako se ponaša na i izvan asfalta i to u kombinaciji sa svim ponuđenim motorima, osim malog 1,2-litrenog turbobenzinca sa 110 i 130 KS, koji stiže naknadno.

Uglavnom, zbog male težine koja kreće već od 1045 kg (oko 160 kg manje od 207 SW!) crossover je okretan i dovoljno temperamentan čak i s osnovnim 3-cilindarskim 1,2-litrenim benzincem VTi i e-VTI (82 KS) te 4-cilindarskim 1,4-litrenim dizelašem (68 KS), s kojima vuče bolje od nadanja. Vrlo solidan je 1,6-litreni benzinac VTi sa 120 KS iz suradnje s BMW-om,a još je bolja opcija 1,6-litreni dizelaš e-HDi s 92 KS. Očekivano najboljom se pokazala verzija sa 115 KS, koja uvijek snažno vuče, uz ostvarenu potrošnju samo oko 5,5 litara. Zbog kompaktnih dimenzija, niskog težišta i reducirane težine 2008 se zapravo vozi kao običan auto, što je posebno vidljivo u brzini i uvjerljivosti prolaska zavoja.

Sišli smo i izvan asfalta kako bi vidjeli učinkovitost uređaja Grip Control (doplata) koji automatski prebacuje snagu na kotač s čvršćim prianjanjem, a ima četiri programa rada. Sudeći prema dobroj efikasnosti režima Mud isprobanog na blatnoj stazi, zimi uz program Snow ne treba strahovati kada nas okuju snijeg i led. Ponuđen je i program Sand za vožnju po rastresitoj podlozi te kao četvrta opcija potpuno isključivanje ESP uređaja. U svakom slučaju, u lipnju stiže zanimljiva prinova, koja će s osnovnim 1.2 VTi benzincem stajati 113.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:20