MODERNI KLASICI

Pandemija ‘prodrmala‘ tržište klasičnih automobila: Sada su ‘Youngtimeri‘ sve više na cijeni

Najviše se gledaju Porsche 911 i homologacijeke legende te američke i japanske ‘old-school‘ ikone poput Mustanga i Skylinea
Moderni klasici
 Arhiva Auto kluba

Pandemija koronavirusa utjecala je na živote svih nas, a na udaru se našlo i tržište automobila širom svijeta. Pomak u trendovima vidljiv je i na tržištu klasičnih automobila, prenosi Car & Classic – najpoznatiji europski oglasnik klasičnih automobila. Osim što postoji značajan rast u pretraživanju klasika, sada i moderni klasici, zvani i 'youngtimerima', dobivaju sve više pažnje od entuzijasta.

image
Utjecaj koronavirusa na tržište klasičnih automobila
Car & Classic

Jedna od teorija koja objašnjava promjenu u trendu je veći broj pojedinaca koji su 'zaglavljeni' kod kuće, pa stoga provode više vremena pretražujući strojeve u koje su se zaljubili tijekom svoje mladosti. Izvještaj Car & Classica upućuje na povećanje pretraga za 'youngtimerima' za 39% u odnosu na top 200 automobila, a najviše se gledaju Porsche 911, Jaguar E-Type, te američke i japanske 'old-school' ikone poput Mustanga i Skylinea.

Modeli poput BMW-a e30 M3 EVO II, Mercedesa 190 2.5-16 ili Forda Sierre Cosworth, pa i Escorta, ili Lancie Delte HF Integrale, sve su traženiji i skuplji ako su u originalnom stanju.

image
1966 Ford Mustang Fastback
Ford

Na drugoj strani, popularni modeli poput Ford Cortine, MGB GT-a i Volkswagen Bube pali su na ljestvici. To ukazuje da su kupci sada više zainteresirani za klasike koji su oduvijek opisivani kao 'automobili iz snova', a ne one pristupačnije.

image
1974 Jaguar E-Type V12 Roadster
Jaguar

Osim navedenih primjeraka, u trendu su i BMW 'kockica' (E30), RX7 i Toyotini sportski modeli poput MR2 i Supre. Treba navesti kako je Nissan Skyline skočio sa 131. mjesta na 27, a Ford Escort XR3i je zabilježio porast u pretraživanju od 44%. 'Također ima interesa za prijeratne i poslijeratne automobile koji počinju postajati pristupačniji', ističe Car & Classic.

image
1989 BMW M3 E30 Coupe
BMW

Chris Pollitt, glavni urednik europskog oglasnika za klasične automobile, ističe neke fascinantne obrasce razmišljanja entuzijasta tijekom navedenog vremena. 'Neki su više vremena iskoristili da započnu novi projekt, drugima bi ušteđeni novac koji ne odlazi na odmor mogao značiti kupnju automobila iz snova'. Dok ovaj trend stavlja automobile iz 80-ih i 90-ih kao novu generaciju traženih klasika, neki samo traže osjećaj nostalgije za volanom automobila koji čuva doživotne uspomene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:08