
Dok u Europi već nekoliko godina vlada trend otkazivanja nastupa na najvećim autosalonima od strane proizvođača, na drugom kraju svijeta, u Indiji, auto biznis cvjeta.
Indija je uz Kinu, Rusiju i Brazil već godinama jedno od najvećih rastućih auto tržišta svijeta, pa to ni ne čudi.

Podsjetimo se: posljednji salon automobila u Parizu je bio okrnjen nepojavljivanjem polovice proizvođača, salon u Frankfurtu prošle godine također (čak u tolikoj mjeri da ga organizatori sele u neki drugi njemački grad), a i najprestižniji salon automobila na svijetu, onaj u Ženevi, ove će godine biti okrnjen - nastupe su već otkazali Lamborghini, Peugeot, Opel...

I dok se Stari kontinent zahvaljujući političkim odlukama sprema za totalnu elektrifikaciju voznog parka u idućih 15 do 20 godina, ostatak svijeta nema nikakvih problema po tom pitanju premda proizvode daleko više CO2 od Europe.
Proizvođačima tako sve važniji postaju saloni primjerice u Pekingu, Shanghaiu, Sao Paulu ili u New Delhiju, točnije predgrađu Noida, gdje se upravo održava Auto Expo - The Motor Show 2020.

Europsko tržište automobila uglavnom više nema prostora za rast već samo za obnavljanje parka, a zamislite onda kakav potencijal ima Indija gdje samo savezna država Uttar Pradesh u kojoj se nalazi grad Noida stanuje točno 199,581.477 stanovnika!
Poznato je da u Indiji s prodajom novih automobila najbolje stoje Mahindra, Maruti/Suzuki i Hyundai koji u prvih 10 najprodavanijih automobila zajedno imaju čak devet modela.

Sada i Kia želi svoj dio kolača, ali i Volkswagen te Škoda. Tako su na Auto Expou zablistali mini crossover VW Taigun veličine našeg europskog T-Crossa (ali s 10 cm duljim međuosovinskim razmakom), te njegov tehnički blizanac (još u konceptnom izdanju) Škoda Vision IN.
Na premijeru novog "India only" VW-a došli su svi čelni ljudi marke; od člana uprave Juergena Stackmanna do šefa marke VW Steffena Knappa koji su skinuli pokrov s novog modela.

VW Taigun je maleni crossover izgrađen na kućnoj MQB A0 IN platformi specijalno razvijenoj za Indijsko tržište, a obraća se dosadašnjim kupcima Hyundaija Creta koji se također ne prodaje u Europi, ali se prodaje u Indiji, Rusiji i Kini gdje su smješteni pogoni, ali i kupcima nove Kije Seltos, također malog korejskog "India only" crossovera.

VW Taiguna pokreće 1,0-litreni TSI stroj od 113 KS i 200 Nm, a uz ručni mjenjač u ponudi je i 7-stupanjskim DSG, a spremna je i verzija s tvorničkom plinskom instalacijom.
Škodin koncept također postavljen na MQB A0 IN platformu izgledom djeluje kao sportskiji nama poznati Kamiq, a osim vanjskog izgleda posebno je dojmljivo unutarnje uređenje. Ako barem dio toga bude zadržan kod serijskog modela, bit će to odlično.

Na koncu, čini se da će kupci automobila nekadašnjih zemalja "trećeg svijeta" u budućnosti više uživati u automobilizmu koji se sada kroji samo za njih i koji im se upravo dešava, dok će kupci iz dobre stare Europe istovremeno tražiti punjač za struju više za svoje elektro modele...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....