PO LEDINAMA I GARAŽAMA

Ovi ljudi ne zaslužuju imati Ferrari: Pogledajte groblja napuštenih klasika iz Maranella

Ostave i garaže, posebno one koje pripadaju starijim osobama, ponekad se mogu pretvoriti u kućno blago
Ferrari Testarossa, ilustracija



 Jam Press/Jam Press/Profimedia

Svako malo na društvenim mrežama pojave se vijesti o novim grobljima napuštenih automobila. Tužne priče u kojima prekrasni automobili završe na okrutan način koji nije dostojan njihove vrijednosti.

Veliku pažnju privukla je snimka iz Njemačke, a riječ je o sportskim automobilima koji potječu iz kolekcije preminulog odvjetnika.

Stanje luksuznih automobila je katastrofalno iz apsurdnog razloga. Naime, prije smrti, odvjetnik je vozila spremio na sigurno u garažu, a kada je zbog bolesti prestao plaćati najam, automobili su ‘izbačeni‘ na ledinu.

Skupocjena Ferrarijeva kolekcija uključuje, između ostalih, modele Testarossa, 308 Quattrovalvole, 400i, 328 i Mondial koji su godinama trunuli bez krova nad glavom.

Kada su nasljednici shvatili da je preminuli odvjetnik iza sebe ostavio skupocjenu kolekciju, krenuli su u potragu. No, umjesto 13 Ferrarija, pronašli su ih samo 11 dok su dva Rolls-Roycea jednostavno nestala.

Svih 11 Ferrarija nasljednici su ubrzo prodali trgovcu koji ih je za nepoznati iznos prodao restauratorima i kolekcionarima.

Poznati menadžer ima kolekciju od 400 automobila, a svoj je Ferrari zaboravio na parkiralištu 10 godina

Svi koji iole prate tenis i gledaju turnire dobro poznaju jedno ime – Ion Tiriac. Gotovo neizbježno lice s tribina teniskih terena, bivši rumunjski tenisač, danas uspješan biznismen čije je bogatstvo prema Forbesu procijenjeno na 2,2 milijarde dolara. Čovjek danas ima 85 godina i dalje jako voli tenis, ali postoji još jedna stvar koju možda voli i više – auti.

U njegovom muzeju pored Bukurešta može se pogledati kolekcija od čak 400 automobila.

Sportaši visokog ranga obično su veliki ljubitelji luksuznih automobila. Plaće rastu kako raste sportski učinak, pa nije čudno da neki od njih gomilaju skupe automobile u svojim garažama. Također nije neobično da na kraju stvaraju nevjerojatne kolekcije s automobilima od kojih je proizvedeno nekoliko primjeraka. Svoje luksuzne automobile obično pokazuju na događanjima i društvenim mrežama.

Ono što je najneobičnije je da oni često zaboravljaju na svoje automobile. To se dogodilo i junaku naše priče. On je, pazite sad ovo, jednostavno zaboravio da jedan njegov, slobodno možemo reći, unikatan primjerak stoji na jednom parkiralištu u Njemačkoj. I tako deset godina, a radi se ni manje ni više nego o Ferrariju F40.

Vlasnik jedne od najvećih zbirki automobila u Europi, smetnuo je s uma da crveni Talijan čuči na parkingu pored Munchena, a platio ga je tada, kako je sam rekao u intervjuu, oko 700 tisuća dolara. Kupio ga je tadašnjeg supruga Caroline od Monaka, Stefana Casiraghija.

Ion Tiriac objašnjava da je u to vrijeme, oko 1972. godine, već bio posvećen treniranju drugih tenisača. Nedostatak vremena bio je konstanta njegovih dana u to vrijeme. A da crveni ljepotan stoji na parkingu, i tako deset godina, podsjetio ga je nitko drugi nego čuveni njemački tenisač Boris Becker, tamo negdje u 90-ima.

“Zaboravio sam svoj Ferrari čitavo desetljeće”, priznaje Tiriac.

Ubrzo ga je i prodao jer ga nije imao gdje skladištiti. A i zub vremena ne godi niti jednom automobilu, a pogotovo ne tehnički savršenom stroju poput Ferrarija. Da bi ga se ponovo vozilo bilo je potrebno poslati automobil natrag u Maranello kako bi se uklonio F40 motor i ponovno ga podesio, uz jasno dodatne zahvate kako bi se doveo u prvotno stanje.

A s tim se tada Tiriacu nije dalo bakćati, a možda ga je bilo i strah da opet na njega ne zaboravi.

Mladić u bakinoj garaži pronašao automobilske dragulje

Ostave i garaže, posebno one koje pripadaju starijim osobama ili su bile u istoj obitelji generacijama, ponekad se mogu pretvoriti u kućno blago. Nije neuobičajeno da postoje ljudi koje se može susresti na svakom buvljaku i koji obožavaju kupovati po sajmovima antikviteta.

Nemali broj puta su unuci na tavanu našli maleni pejsaž čuvenog Moneta, koji je desetljećima skupljao prašinu. Da bi se ubrzo shvatilo kako original može u na prodaji aukcijskih kuća dosegnuti milijunske iznose.

Nešto slično se dogodilo korisniku Reddita, piše Motor Authority, koji se na ovoj platformi zove Eriegin, dok je prekapao po ostavi svog djeda i bake. Kada je objavio temu, učinio je to pod naslovom ‘Lamborghini Countach moje bake je najcool‘. I nije bio daleko od istine, jer ono što je pronašao pod prljavim i prašnjavim plahtama su dva automobila koja su debelim slovima ispisala automobilsku povijest.

Nakon 20 godina mladić je otkrio kako u obiteljskoj garaži spavaju dva sportska automobila najpoznatijih talijanskih marki u sportskom segmentu: Lamborghini i Ferrari. Točnije, ovaj je mladić pronašao crveni Ferrari 308, automobil koji se proizvodio u 1970-im i 1980-im godinama. Bio je pogonjen V8 motorom s 240 KS, a dizajnirao ga je Pininfarina. Na tržištu je egzistirao u dvije različite izvede i uvijek je imao dvoja vrata.

Ali pravi dragulj nije ovaj model koji kao svoj znak koristi propetog konja. To je drugo vozilo koje je bilo u garaži: Lamborghini Countach iz 1981. Ovaj automobil je ikona među supersportskim autima, ne samo zbog svog dizajna i performansi.

Proizvodio se u Sant‘Agata Bolognese od 1974. do 1990. godine, a dizajnirao ga je Bertone. Imao je V12 motor i isporučivao je 440 KS. Za razliku od 308-ice, Countach je puno ekskluzivniji automobil, budući da je proizvedeno tek nešto više od 300 primjeraka modela 5000S, koji je pronašao ovaj mladić.

Automobile je kupio njegov djed, koji je imao tvrtku za iznajmljivanje luksuznih i sportskih vozila. Kad je prestao raditi, umjesto da ih proda, vozila je odlučio držati u garaži svih ovih 20 godina.

A možda to i nije bila loša odluka, jer usprkos stanju u kojem je bio Lamborghini Countach kada ga je pronašao u garaži, takvom modelu s vremenom može smo porasti vrijednost. Ako se temeljito restaurira i dovede u dobro stanje, mogao bi vrijediti čak pola milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. ožujak 2025 20:25