Indija je jedna od posljednjih utvrda jeftinih automobila. Povoljni automobili još uvijek prevladavaju u najmnogoljudnijoj državi svijeta u kojoj je Škoda nedavno lansirala SUV Kylaq koji košta upola manje od najjeftinije Fabije u Europi. Segment limuzina tamo je također vrlo dobro pokriven, a Maruti Suzuki je upravo za Indiju lansirao Dzire četvrte generacije.
Cijena mu je oko 7500 eura ili otprilike petina cijene prosječnog novog automobila prodanog u Europi.
Kada proizvođači automobila razvijaju ultra-jeftine automobile, moraju smanjiti troškove.
Oni obično štede na sigurnosnim značajkama, što često rezultira šokantno lošim rezultatima testova sudara za automobile koji se obično prodaju na tržištima u razvoju.
Marutijev Swift svojevremeno je dobio samo jednu zvjezdicu na Global NCAP testu, a sada, Maruti Suzuki dokazuje da ne mora nužno biti tako jer je njegov novi Dzire dobio ocjenu od punih pet zvjezdica.
Maruti Suzuki bio je uvjeren da će njegova mala limuzina dobro proći test sudara jer je dobrovoljno dao automobile Global NCAP-u na uništavanje. Čak i osnovni Dzire ima šest zračnih jastuka, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici i sustav zaštite za pješake automatskim kočenjem.
Naravno, ovo su značajke koje mnogi od nas uzimaju zdravo za gotovo kada su u pitanju auti, no naši auti koštaju nekoliko puta više. Čak i u svojoj najvišoj razini opreme, Dzire košta samo oko 11.000 eura.
Ovo je sasvim solidna mala limuzina koja nudi osnovni prijevoz, čak i prema najnovijim standardima crash testova. Neće vam probuditi emocije svojim atmosferskim 1,2-litrenim benzinskim motorom ili samo 69 KS odlučite za model koji radi na stlačeni prirodni plin (CNG). Snaga se usmjerava na prednju osovinu putem ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa ili automatiziranog ručnog mjenjača s istim brojem stupnjeva prijenosa.
Dzire je dugačak samo 399 cm, s međuosovinskim razmakom od 245 cm i 14-inčnim čeličnim naplatcima na kojima su gume dimenzija 165/80 R14 za osnovni model. Masa mu je 919 kilograma. Ukratko, on svojim karakteristikama podsjeća an aute kakve smo mi kupovali prije dvadesetak godina, no sigurnošću je potpuno suvremen. I po opremi se nema ničega sramiti: skuplje verzije tako imaju dodatke kao što su kamera od 360 stupnjeva, automatska klima, stražnji ventilacijski otvori, bežični punjač za mobitel pa čak i električni krovni otvor koji je u Indiji još uvijek popularan. Tu su i LED prednja svjetla i zaslon osjetljiv na dodir od 9 inča koji podržava bežični Android Auto i Apple CarPlay, tako da se sa sigurnošću može reći da ovo nije automobil zapeo u prošlom stoljeću. Zbog svega toga se s pravom pitamo zašto su auti kod nas tako skupi, a na drugom kraju svijeta se prodaju za "bagatelu"?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....