VOZILI SMO

OPEL MERIVA Redizajn i novi 1.6 CDTI motor

Tri godine od lansiranja svog kompaktnog monovolumena Opel je u prodaju pustio dotjeranu izvedbu

Aktualni evolucijski iskorak kod Merive je donio blage estetske korekcije i novi Infotaiment sustav, a najveća se novost ipak krije pod prednjim poklopcem. Vizualne novosti vanjskog dijela prosječnom će poznavatelju automobila biti nevidljive, no detaljniji pregled ipak otkriva određene novosti napravljene po uzoru na nedavno redizajniranu Insigniju. Uz širu rešetku hladnjaka s više kromiranih materijala i nove svjetlosne sklopove u LED varijanti, njemački dizajneri podarili su Merivi i novi oblik okvira bočnih prozora. Glavna novost u putničkoj kabini je IntelliLink infotaiment sustav koji potpuno integrira vozača i njegov pametni telefon s automobilom.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Upravljanje navigacijom, audio sustavom i pametnim telefonom funkcionira na principu ‘One shoot entry’, što u praksi znači da se jednom glasovnom naredbom dolazi do tražene funkcije. Grafika je jednostavna i pregledna, a zaslon prikazuje i sliku sa stražnje kamere. Sve komande upravljanja IntelliLinkom smještene su na upravljaču, zbog čega je lutanje rukama po središnjem grebenu sasvim nepotrebno. Na predstavljanju u Frankfurtu imali smo priliku isprobati najvažniji adut nove Merive - 1,6-litreni CDTI motor sa 136 KS i 320 Nm okretnog momenta. Novi motor pod prednjim poklopcem snažniji je za šest konja snažniji i nudi 20 Nm više od 1.7 CDTI, a prvo što se primijeti u vožnji je manja buka, mirniji rad te niska potrošnja.

Na kombiniranoj dionici od stotinjak kilometara trošili smo tek oko 5 litara (tvornički 4,4 litara). Doduše, start nije kao iz praćke, no motor već na 2000/min počinje fino vuči, ujednačeno nabirajući brzinu. Solidnu podršku pritom ima u više nego solidnom 6-stupanjskom automatiku uglađenih prijenosa, koji omogućuje šaltanje bez neugodnih trzaja. Na istom tragu dorađivani su i ručni mjenjači s pet odnosno šest brzina u koje je Opel uložio 50 milijuna eura, no njih nažalost nismo isprobali. Redizajnirana Meriva već je stigla u Hrvatsku i stoji od 128.300 kuna (1.6 CDTI sa 136 KS), a za nekoliko mjeseci u prodaju kreće izvedba sa 110 KS koja će biti dostupna za 126.900 kuna. Doplata za sustav IntelliLink iznosi 7220 kuna.

1.6 CDTI

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski, 1598 ccm

Snaga 100kW/136 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 2000/min

Dimenzije 430 x 191 x 161 cm

Prtljažnik 400/1500 litara

Brzina 197 km/h

0-100 km/h 9.9 sekundi

Potrošnja 4.4 l/100 km

Ispuh CO2 125 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski

1.4 100KS

1.4 120 KS

Dizelski

1.3 CDTI 95 KS

1.6 CDTI 110 KS

1.7 CDTI 110 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 06:13